نارضایتی گسترده در استقلال و پرسپولیس

عاقبت مدیریت هزینه در 2 باشگاه

نارضایتی گسترده در استقلال و پرسپولیس

در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اوضاع خراب است. قرار بود تمرینات دو تیم در شروع نیم‌فصل دوم با اعتصاب همراه شود. در واقع این قول و قراری بود كه بازیکنان با هم گذاشته بودند.
سال‌های سال است مردم، اهالی فوتبال، رسانه‌ها و كارشناسان می‌گویند دولت باید دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار كند تا تكلیف مدیریت «درست» در آنجا مشخص شود اما با تاكید دولت، این دو باشگاه به جایی رسیده‌اند كه حتی اگر 200 میلیارد هم در سال پول در بیاورند، بدهكار هستند! اكثر كارشناسان زبده فوتبال می‌گویند مدیران و هیات‌مدیره دو باشگاه چون آدم‌های اقتصادی فوتبال نیستند، نمی‌توانند مدیریت درستی كنند. همین مدیریت در سال گذشته دو باشگاه را به بحرانی كشاند كه امروز هم ادامه دارد. انتخاب امیرحسین فتحی و ایرج عرب از سوی مسعود سلطانی‌فر به عنوان مدیرعامل دو باشگاه باعث شد تا بخش عظیمی از منابع مالی دو باشگاه در سالی كه حداكثر درآمد تاریخ خود را داشتند، حتی كفاف بخش كوچكی از بدهی‌ها را هم ندهد! استقلال سال گذشته بالای صد میلیارد و پرسپولیس هم درآمدی در همان حد و شاید هم بیشتر داشت، اما نه تنها پول بازیكنان را فصل قبل تسویه نكردند، بلكه حتی بخشی از درآمدهای امسال را هم پیش‌خور كردند.
بازیكنان دو باشگاه این روزها با هم در ارتباط هستند تا از وضعیت مالی یكدیگر مطلع شوند. آنها یكدیگر را در جریان گذاشته بودند كه نیم‌فصل دوم را با اعتصاب آغاز خواهند كرد. در روزهای اخیرا محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس با چند بازیكن از جمله سیدجلال حسینی و حسین ماهینی، دو كاپیتان تیمش جلسه‌ای برگزار كرد و از آنها خواست تا بازیكنان را آرام كنند.
انصاری‌فرد تاكید كرد پول جور می‌كنند و به بازیكنان می‌دهند. بعد از غیبت چند بازیكن كلیدی استقلال در جلسه معارفه روز سه‌شنبه گذشته هم مسؤولان این باشگاه سریعا با بازیكنان تماس گرفتند و توانستند آنها را قانع كنند دیرتر از دیگران به تمرین اضافه شوند تا مراسم معارفه پرحاشیه نشود. ولی آنچه مشخص است اوضاع دو باشگاه به هیچ‌وجه مساعد نیست و اگر مدیران آنها نتوانند وضعیت مالی را سر و سامان دهند، به زودی شاهد اعتصاب خواهیم بود.