روزهای شلوغ خواننده

پالت امید نعمتی این روزها همزمان با تهیه چهارمین آلبوم خود، بازیگری را هم تجربه می‌كند

روزهای شلوغ خواننده

سر امید نعمتی این روزها حسابی شلوغ است؛ خواننده گروه پالت را می‌گوییم. كارهای اخیر و آینده او را فهرست كرده‌ایم كه البته همگی لزوما به موسیقی مربوط نیست؛ پای سینما هم این روزها دوباره  به کارنامه او باز شده است:
امید نعمتی در فیلم «دست‌انداز» تازه‌ترین ساخته كمال تبریزی در مقام بازیگر مقابل دوربین رفته است. این پروژه كه روزهای پایانی تولید را پشت سر می‌گذارد، در صورت انتخاب، اولین بار در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود. این فیلم به تهیه‌كنندگی محمد آفریده یك فیلم اجتماعی با چاشنی طنز است و در خلاصه داستان آن آمده است: «رها كه علاقه‌مند به نویسندگی است آخرین داستان خود را با آرزوهایش همراه می‌كند». نعمتی در دست‌انداز با رویا نونهالی، رضا كیانیان و همایون ارشادی همبازی است. او درباره همکاری خود با پروژه "دست‌انداز" گفت: در این فیلم تا حد زیادی نقش خودم را بازی کرده‌ام. نقش موزیسینی را بازی می‌کنم است که اتفاقاً زندگی او شبیه من است. همین باعث شد پیشنهادی را که اولین بار حبیب رضایی مطرح کرد بپذیرم. حتی با دوچرخه خودم در نمایی از فیلم حضور دارم. این نقش کوتاه اما مؤثر است.
او همچنین خواننده موزیك‌ویدئوی فیلم ورزشی «سونامی» ساخته میلاد صدر عاملی است. كارگردانی این ویدئو بر عهده اوژن حقیقی و تدوین و گرافیك آن را امیر شیبان خاقانی انجام داده است. همچنین طاها مظاهری، كسرا سبكتكین و امین طاهری نوازنده‌های قطعه «سونامی» هستند. فیلم صدرعاملی با بازی بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری، رعنا آزادی‌ور، فرشته حسینی، علی استادی، علیرضا ورزنده، امیر شریعت، صبا محمدی و با حضور امیرمهدی ژوله و محمدرضا غفاری به تهیه‌كنندگی علی سرتیپی در جشنواره سینمای فجر سال گذشته نمایش داده شد و این روزها به اكران عمومی درآمده است.
خواننده گروه پالت جدا از فعالیت سینمایی، كار چهارمین آلبوم این گروه را به پایان رسانیده است، این آلبوم كه نام آن «نصف‌النهار مبدأ» انتخاب شده قرار بود شهریور امسال منتشر و روانه بازار موسیقی شود اما هنوز به مرحله انتشار نرسیده و زمان دقیق انتشار آن نیز مشخص نیست. این خواننده درباره این آلبوم گفته بود: از نظر پختگی در مسیر آلبوم دوم قدم برداشته‌ایم، اما آلبوم «آقای بنفش» صمیمیتی داشت كه دومین آلبوم آن را از دست داده و دچار پیچیدگی‌های موسیقایی شده بود. ما برای اثر جدیدمان، تركیبی از تجربیات هر دو آلبوم را مد نظر قرار داده‌ایم. تنظیم‌ها دقیق‌تر شده‌اند و دستمان هم بازتر شده چون بنا به خصوصیت هر قطعه، از سازها و نوازنده‌های مختلفی بهره گرفته‌ایم». در آلبوم جدید گروه همچنین قطعه "صدبار" كه با حضور روزبه اسفندارمز منتشر شد و همچنین قطعات نصف‌النهار مبدأ، تا بیكران آسمان و باد در موهایت كه فقط در كنسرت‌ها نواخته شده‌اند، قرار دارند.
قرار است بعد از انتشار آلبوم «نصف‌النهار مبدأ»، تور كنسرت‌های تهران و شهرستان‌های این گروه برگزار شود.