صد رحمت به استراماچونی

درخواست‌های عجیب و شوکه‌کننده کالدرون او را از پرسپولیس دور کرد

صد رحمت به استراماچونی

 محمدحسن انصاری‌فرد فكرش را هم نمی‌كرد كه ساعاتی پس از بازی با نساجی برای آخرین بار با كالدرون مواجه شده و از او خداحافظی كند. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصورش این بود كه پس از صدرنشینی و كسب قهرمانی نیم‌فصل، زمان زیادی دارد تا كالدرون را حفظ كند، تیم بهتری ببندد و روانه مسابقات كند، اما پیچیده‌ترین اتفاق ممكن پیش آمد و مرد آرژانتینی راهی را رفت كه پیش از او مارك ویلموتس، برانكو ایوانكوویچ و آندره آ استراماچونی رفته بودند و توانستند به سادگی باشگاه‌های ایرانی را دچار مشكل كنند. آنها خیلی زود فهمیدند مدیریت در فوتبال ایران وابسته به یكسری مسائل دیگر است و توانستند به‌راحتی باشگاه را مقابل هواداران قرار دهند و آنها را به صورت مستقیم محكوم كنند. این مربی آرژانتینی با این كه همیشه تلاش می‌كرد خود را در سطح بالایی از دانش فنی و شخصیت حقوقی نشان دهد، اما تنوع زیاد تاكتیكی در كارش مشاهده نشد تا جایی كه در برخی از هفته‌ها به شدت مورد انتقاد هواداران بود.
 خواسته‌های فراوان
كسب هفت پیروزی پیاپی اما از او چهره جذابی نزد هواداران ساخت. این طور به نظر می‌رسید كه كالدرون با توجه به شرایط لیگ ایران و با علم به این‌كه هیچ تیمی مدعی قهرمانی نیست و مدعیان اصلی دارای نقاط ضعف فراوانی هستند، فهمید كه به راحتی می‌تواند پرسپولیس را به قهرمانی برساند اما او تصمیم به انتخاب دیگری گرفت.
 پرسپولیسی‌ها فكر می‌كردند اگر پول مرد آرژانتینی را بدهند، مشكلات حل می‌شود. البته خواسته كالدرون فقط پول نبود؛ او خواسته‌های دیگری هم داشت. اول این‌كه تمام پول خودش و دستیارانش را تا پایان فصل یکجا بدهند و فورا با بازیكنان بابت فصل قبل و این فصل تسویه حساب كنند. دوم احترامش را نگه دارند. به این معنا كه مدیران باشگاه بی جهت برای پست‌های عجیب، به پیشكسوتان منتقد كادرفنی پست با حقوق بالا تعارف نكنند. در نهایت كالدرون، حق اختیار و انتخاب اعضای كادر فنی و مدیریتی اطراف تیم را طلب كرد. مدیران باشگاه در مواجهه با این سه شرط، متوجه شدند با یک استراماچونی جدید مواجه هستند چون او هم شرط‌های عجیبی برای مدیران گذاشت.
چالشی جدید برای انصاری‌فرد
او در آخرین پیام به باشگاه پرسپولیس اعلام كرد فقط به شرطی برمی‌گردد كه هشت بخش جدید به عنوان آپشن‌های مالی و اعتباری به قراردادش اضافه شود. اگر این اتفاق رخ می‌داد، مدل مدیریتی محمدحسن انصاری‌فرد كاملا زیر سایه قرار می‌گرفت و هواداران با این سوال مواجه می‌شدند كه مگر مدیرعامل باشگاه چه كار كرده كه بعد از شش ماه همكاری، كالدرون درخواست تامین اعتبار و تضمین قراردادش را به صورت رسمی و مكتوب در برگه‌های قرارداد را دارد؟
كالدرون قبل از شروع نیم‌فصل دوم هم بارها گفته بود دیگر نمی‌تواند شرایط بد اقتصادی را تحمل كند و باشگاه باید به بی‌نظمی مالی خود پایان بدهد. او حالا خواستار دریافت ۸۰درصد از پول این فصل خود زودتر از موعد مقرر در قرارداد است و همین امر و این آپشن‌های جدید، مسؤولان باشگاه پرسپولیس را با یك چالش جدی مواجه كرده است. آنها هرگز توقع چنین رفتاری از سوی كالدرون را نداشتند. مربی آرژانتینی ثابت كرده زرنگ‌تر از این حرف‌هاست كه با نامه و وعده و مصاحبه به ایران برگردد. او حالا تضمین می‌خواهد و البته باشگاه پرسپولیس اهل تضمین دادن نیست!