بازداشت سارقان دفتر نمایندگی مجلس اعلای عراق

بازداشت سارقان دفتر نمایندگی مجلس اعلای عراق


دو مرد كه نیمه‌شب به دفتر نمایندگی مجلس اعلای كشور عراق در تهران دستبرد زده و پول، طلا و دلار به ارزش 400 میلیون تومان سرقت كرده بودند، بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، روزهای پایانی آذر امسال، مدیر دفتر نمایندگی مجلس اعلای كشور عراق همراه وكیل خود با حضور در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران، شكایتی را مطرح كردند كه نشان می‌داد دفترشان مورد سرقت قرار گرفته و 300 تا 400 میلیون تومان خسارت به آنها وارد شده است.  با تشكیل پرونده قضایی و با دستور عبدالسعید مدرس، دادیار پرونده، آغاز تحقیقات در دستور كار ماموران اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .  در جریان تحقیقات پلیسی، شاكی پرونده گفت: روز شنبه همراه مدیر دفترم وارد ساختمان اداری شركت در محله شریعتی تهران شدیم، ناگهان  متوجه بوی گاز از آبدارخانه شدیم و شیلنگ گاز بریده شده و گاز همه جا را فراگرفته بود و اگر چراغی روشن می‌كردیم كل ساختمان منفجر می‌شد. گاز را بسته و پنجره‌ها را باز كردیم.  كمی اتاق‌ها به‌هم ریخته بود و ماجرا مشكوك به نظر می‌رسید. به دفترم در طبقه سوم رفتیم كه دیدم در ورودی آنجا تخریب شده و طلا و پول و دلارهایی كه در دفترم داشتم، سرقت  شده است.
 وی افزود: این همه ماجرا نبود و همه اتاق‌ها به هم ریخته بود و علاوه بر آن همه كلیدهای یدك اتاق‌ها و گاوصندوق سرقت شده بود. به اتاق حسابداری رفتیم كه متوجه باز كردن در گاوصندوق و سرقت پول و طلا از داخل آن شدیم. دزدان در این ماجرا، نیم‌كیلو طلا و 21 هزار دلار به ارزش 300 تا 400 میلیون تومان سرقت كردند. در این مرحله تیم تحقیق پلیس آگاهی وارد دفتر نمایندگی مجلس اعلای كشور عراق در تهران شدند و محل را بررسی كردند. آنها در بازبینی دوربین مداربسته محل به تصاویری دست یافتند كه نشان می‌داد، سارق ساعت 2 صبح روز قبل به آنجا رفته و در حالی كه سر و صورت خود را با پارچه بسته بوده وارد ساختمان شده و با كلیدهای یدك اتاق‌ها را بازكرده و با ورود به آنجا و برهم زدن اتاق‌ها، ارز و طلا سرقت كرده و دو ساعت بعد از آنجا بیرون آمده و همراه همدستش فرار كرده بودند. با كشف این سرنخ، روند رسیدگی به پرونده  وارد مرحله جدیدی شد. با توجه به بررسی‌های لازم، ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند كه نشان می‌داد سارق و همدستش  باید آشنایی كامل با  محل سرقت داشته باشند، چرا كه چهره خود را پوشانده بوده و فقط سراغ اموال خاصی رفته كه می‌دانستد در كجا نگهداری می‌شود و بعد از سرقت  به آبدارخانه دفتر رفته و گاز آنجا را  بازگذاشته تا باعث انفجار شود. جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این‌كه دو روز پیش  ماموران رد دو مرد آشنا را كه به دفتر ساختمان در رفت و آمد بودند و با مسؤولان آنجا همكاری داشتند به دست آوردند و آنها به عنوان مظنون در  این سرقت بازداشت شدند. آنها با انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران منكر هر گونه نقش داشتن در این سرقت شدند اما شواهد پلیس نشان می‌دهد كه در ماجرا نقش دارند و تحقیقات تكمیلی از آنها در پلیس آگاهی ادامه دارد