افشای حقیقت در 429كلمه

افشای حقیقت در 429كلمه


 كجا بودم «پشت صحنه عزیزم؛ دور از تو بودم. یك هفته داغِ بر دل نشسته، یك هفته عقده‌های فروخفته و یك هفته فرمانروایی ابرهای تیره بر خورشیدِ حقایق از من جنگجویی ساخت كه نجنگید اما شكست خورد. دوستان، با لطایف‌الحیلی نوبتِ ستون‌داری ما را به تعویق می‌انداختند تا حقیقت همچنان در محاق بماند غافل از این‌كه سرعتِ گردش گردونه روزگار فراتر از تصورشان است. القصه، در این یك هفته، فئودال‌ها، نئولیبرالیست‌ها، پست‌مدرن‌ها و خرده‌بورژواهای گروه، بر سبیلِ كتمان حقیقت و فراتر از آن بر طریقِ قلبِ واقعیت گام نهادند و ستون «پشت صحنه» را در تیول نفسانیات خویش گرفتند. اما... اما... اینك به نام آهن و گندم، اینك ترانه آزادی:
صابر محمدی كه از سر انسان‌دوستی و همكارنوازی به دنبال تسهیلاتی برای محمدصادق علیزاده بود تا مراحل خرید خودرو را برای او بدون دخالت واسطه‌ها و كارچاق‌كن‌ها پی بگیرد، از سوی خود علیزاده در این ستون به دلالی متهم شد؛ هیهات. سبابه تا كتف در عسل می‌كنی، زهر می‌پندارند و به نیش می‌كشند. البته كه ما اسیر فریب این صحنه‌آرایی نمی‌شویم و این فرار رو‌به‌جلو برای شانه‌خالی‌كردن از پهن‌كردن بساط سور و سات را می‌فهمیم چرا كه به هر حال دوست ما با قرارگرفتن در آستانه خرید خودرویی 80 میلیونی در این وانفسا، بهترین دفاع را در حمله دیده است.
فقط این نبود. از آن سو، دیگر متمول گروه، زینب مرتضایی‌فرد، در همین وانفسای مورد اشاره، توانایی بالقوه‌ شل‌كردنِ سر كیسه به میزان 13 میلیون ‌و 200 ‌هزارتومان را بالفعل كرده و گوشی تلفن همراهی ابتیاع فرمودند ولو با دریافت كمك‌هزینه خرید گوشی، آن هم تنها چند روزی پس از بروز اتفاقی مشابه برای فرزندخوانده خویش یعنی فاطمه شهدوست. مبارك هر سه باشد و بدیهی است هر آنچه گفتیم كش‌دادن شوخی است و لا غیر، دست كم تا موعد دستورِ بعدی مبنی بر كشش ندهید.
 علیزاده كه پس از یك‌هفته راندنِ توسن اغراض شخصی‌اش علیه نگارنده، حالا درصدد سوارشدن بر خودروی سوپرلوكسِ خویش است، پا از ترمز برداشته و بر پدال گاز گذاشته و در اتوبانی كه مهناز افشار و محسن تنابنده تردد می‌كردند، ویراژ داده است. بخوانید ببینید چه كرده در همین صفحه 9.
 زینب مرتضایی‌فرد نیز لحظاتی سر از گوشی اولترالاكچری‌اش درآورده و پشت پرده‌ زیگزاگ‌های عجیب و غریب در رهبری اركستر سمفونیك تهران از علی رهبری گرفته تا منوچهر صهبایی را واكاویده است. بروید صفحه 10 تا نتایج تحلیل پیمایشی او را بخوانید.‌
 یك درام دلهره‌آور‌هالیوودی؛ نه! این، تیتری نیست در ادامه افشاگری‌های امروز ما در این ستون. تیتر، مربوط است به گزارشی خواندنی كه كیكاووس زیاری در صفحه 11 نوشته است درباره مستندی با عنوان «دگراندیش». فیلمی كه ماجراهای جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار مثله‌شده سعودی را پی‌گرفته است.