رضایی: هیچ ورزشكاری را با تهدید به ژاپن نمی‌فرستیم

واكنش به حاشیه‌های اخیر برای كمیته ملی پارالمپیك

رضایی: هیچ ورزشكاری را با تهدید به ژاپن نمی‌فرستیم

 انتشار یك خبر و به‌هم ریختن فضا در كمیته ملی پارالمپیك. خبر، حذف تعدادی از رشته‌هایی كه برای پارالمپیك سهمیه كسب كرده بودند از این رقابت‌ها بود.به خصوص بسكتبال با ویلچر كه به عقیده خیلی‌ها به سختی سهمیه كسب كردند و شایسته این هستند تا در این رقابت‌ها حضور داشته باشند. دیروز رضایی دبیر اجرایی كمیته ملی پارالمپیك هم به همین دلیل نشست خبری گذاشته بود تا حرف‌های منتقدان را بشنود و از نقطه‌نظرات استفاده كنند. هر چند كه در نهایت حرف آخر این شد كه هیچ كسی را با تهدید راهی پارالمپیك نمی‌كنند. رضایی در ابتدا گفت: «در آذر 97 ستاد بازی‌ها پس از مجمع كمیته پارالمپیك سیاستی را پیش‌بینی كرد و آن را برای اظهارنظر به فدراسیون‌های مربوطه فرستاد. یك زمان یك ماهه دادیم و مسؤولان فدراسیون‌های مربوطه آمدند و سیاست اصلی تدوین شد و در 23 آذر 97 صورتجلسه سیاست كمیته برای توكیو امضا شد. بعد از آن در اسفند همین سیاست در سایت كمیته پارالمپیك قرار داده شد. ما همه روند مربوطه را به دقت انجام دادیم و همه فدراسیون‌ها در جریان كامل سیاست اعزام به پارالمپیك توكیو بودند. از آن تاریخ به بعد هر دو ماه یكبار شانس‌های مدال را پیش‌بینی كردیم. همه سیاست ما به تایید روسای فدراسیون‌ها رسیده است. وقتی شخص رئیس فدراسیون این سیاست را امضا كرده، نباید گله داشته باشد.»
او این را گفت و ادامه داد: «برخی می‌گویند سیاست پارالمپیك شتابزده است، اما اینگونه نیست. دلیل این‌كه هر سهمیه را اعزام نمی‌كنیم و این اعزام مشروط است، بحث پول نیست. ما همه اردوها و حقوق‌ها و ... را پرداخت كرده‌ایم و مشكلی از این بابت نداریم. ما منكر تلاش برای كسب سهمیه نمی‌شویم، اما سیاست ما مشخص است. برخی گفتند سیاست ما اشتباه است، اما هفته قبل همین سیاست در هیات اجرایی كمیته ملی پارالمپیك مجددا تایید شد. ما تاكنون 39 سهمیه گرفته‌ایم و كاروان نیز هفتاد نفره است. ما همین مدال را با این سهمیه می‌گیریم و حتی اگر تعداد افراد اعزامی بیشتر شود، باز هم همین تعداد مدال كسب خواهد شد. نیاز باشد، بازهم اعضای هیات اجرایی را دور هم جمع می‌كنیم تا اگر تصمیم گرفتند، یك كاروان كمی به توكیو اعزام كنیم. اگر از بالا به من دستور بدهند و مسؤولیت كاروان را بر عهده بگیرند، هرچقدر خواستند، اعزام كنند. ما برای تك‌تك ورزشكاران و رقبایشان نمودار داریم و همه چیز واضح و روشن است.»
وی در واكنش به این مساله كه برخی ملی‌پوشان بسكتبال با ویلچر گفته‌اند در صورت عدم اعزام به پارالمپیك مهاجرت خواهند كرد، گفت: «آیا باید صد و ده نفر را اعزام كنیم، فقط به این دلیل كه دو نفر تهدید می‌كنند؟ ما هیچكسی را با تهدید، اعزام نمی‌كنیم. سیاست اعزام به پارالمپیك 14ماه قبل گذاشته شده و چیز جدیدی نیست. اگر همه را اعزام كنیم و در توكیو آخر شوند، آیا قول می‌دهید كه پس از آن انتقاد نكنید؟»
او در پایان گفت: «همه روسای فدراسیون‌ها و مسؤولان مربوطه از سیاست اعزام به پارالمپیك توكیو مطلع بوده‌اند. یا باید نگرش خود را از مدال‌آوری خارج كرده و به نگرش حضور در پارالمپیك تبدیل كنیم، یا روی سیاست فعلی حركت كنیم. من مجری سیاست كمیته پارالمپیك هستم و اگر این سیاست تغییر كند، باز هم اجرا خواهم كرد.»