شبکه    5    «راه میان‌بر »  می‌زند

گفت‌و‌گو با بازیگران و تهیه‌كننده سریال «راه میان‌بر» به بهانه آغاز پخش آن

شبکه 5 «راه میان‌بر » می‌زند

در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس، شبكه‌های مختلف سیما برنامه‌های بسیاری را آماده پخش دارند. در این میان سریال نیز آماده پخش شده كه بی‌ارتباط با این مساله نیست؛ منتهی انتخابات در یك مجتمع مسكونی. از این رو شبكه پنج سریالی با عنوان «راه میان‌بر» را كه مضمونش بی‌ارتباط با این مساله نیست، آماده پخش دارد كه از امشب روی آنتن خواهد رفت. این مجموعه ، محصول معاونت امور استان‌ها و تولید صدا و سیمای مركز البرز است كه قرار است از شبكه پنج - كه یكی از شبكه‌های سراسری محسوب می‌شود - پخش شود. این نخستین بار نیست كه به دلیل كیفیت مطلوب سریال‌های مراكز استان‌ها پخش آن به شبكه‌های سراسری محول می‌شود. از این جهت كه به دلیل ارتقای سطح كیفی تولیدات مراكز استان‌ها مدتی است سریال‌های مراكز مختلف استان‌های كشور روی آنتن شبكه‌های سراسری می‌رود و مورد توجه مخاطبان هم قرار می‌گیرد؛ از جمله مجموعه «جلال» كه این اواخر روی آنتن شبكه یك بود. راه میان‌بر نیز با نگاهی طنز به مشكلات و مسائل یك مجتمع مسكونی و ساكنان آن می‌پردازد كه برای حل این مسائل انتخابات تشكیل می‌دهند. این مجموعه به كارگردانی یزدان فتوحی و تهیه‌كنندگی محمد صالحیان در 30قسمت تولید می‌شود كه تصویربرداری آن همچنان در حال انجام است. در این سریال بازیگرانی چون: غلامرضا نیكخواه، كمند امیرسلیمانی، محمود جعفری، امیر نوری، سیاوش چراغی‌پور، شهین تسلیمی، آرش نوذری، اشكان اشتیاق و حمید نیك نبرد ایفای نقش كرده‌اند. از این رو جام‌جم در آستانه پخش این سریال با تعدادی از بازیگران و تهیه‌كننده سریال گفت‌و‌گو كرده كه در ادامه می‌خوانید:

«راه میان بر» ادامه خواهد داشت
محمد صالحیان تهیه کننده سریال در گفت و گو با جام جم در خصوص روند تولید این کار گفت: تصویربرداری سریال احتمالا تا اواخر اسفند به طول خواهد انجامید. در حال حاضر گروه در جنت آباد حضور دارد. البته 12 قسمت از سریال آماده پخش شده و در تلاشیم قسمت های دیگر سریال هم به موقع روی آنتن برود و احتمالا تا اوایل نوروز هم سریال پخش خواهد شد. ضمن این که این مجموعه با سه دوربین تصویربرداری می شود و سوئیچ نمی کنیم.
وی درباره ویژگی های سریال هم ادامه داد: مجموعه «ناخونک» که روی آنتن شبکه شماست، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت؛ از این رو از ما خواسته شد ادامه سریال را بسازیم. اما «راه میان بر» ادامه ناخونک نیست و یک کار مستقل است که طبق صحبت های انجام شده فصل های بعدی این کار نیز ممکن است به زودی در قالب دو فصل 30 قسمتی ساخته شود و سال آینده در ماه رمضان  یا تابستان روی آنتن برود. البته هیچ ربطی به راه میان بر نخواهد داشت و دو مجموعه مستقل خواهد بود.
تهیه کننده سریال «سه دونگ، سه دونگ» درباره داستان سریال هم توضیح داد: داستان در یک آپارتمان چند واحدی می گذرد که ساکنان آن با مشکلاتی روبه رو هستند. از طرفی با انتخاب مدیر ساختمان مواجه می شوند و در این بین ماجراهایی برایشان رقم می خورد. یکی از مضامین مهم این سریال انتخاب های اشتباهی است که باعث بروز مشکلات می‌شود. این مجموعه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 23 از شبکه پنج پخش خواهد شد و با یک روز تاخیر از شبکه شما هم ساعت 21پخش می شود و امیدوارم مورد توجه و رضایت مخاطبان قرار بگیرد.




تلخ و شیرین آپارتمان نشینی
آرش نوذری که این شبها بازپخش مجموعه «درحاشیه1» را در تلویزیون دارد، درباره نقشی که در «راه میان بر» بازی می کند به جام جم گفت: من نقش شخصیتی به نام شاهین را بازی می کنم که همسرش که دخترعموی او نیز هست، پس از سال های بسیاری باردار است.
وی همچنین افزود: شاهین فروشنده لوازم پلاستیکی است و با همسرش در یک آپارتمانی زندگی می کنند که ماجراهایی در آنجا رقم می خورد. مسائلی درباره آپارتمان نشینی و اتفاقات تلخ و شیرینی که می تواند داستان هایش برای مخاطب ملموس باشد و از این رو مورد توجه قرار بگیرد. همه اعضای گروه در تلاشند تا مجموعه جذاب و دیدنی را به مخاطبان سریال ارائه دهند. به هر حال زندگی آپارتمان نشینی هم دغدغه های خاص خودش را دارد و از این رو می تواند اتفاقات این ساختمان برای مخاطبان سریال
باورپذیر باشد.




کل‌کل‌های جالب من و همسرم
کمند امیرسلیمانی که همزمان سریال «ملکاوان» را در شبکه آی فیلم دارد، در گفت و گو با جام جم در خصوص نقشی که در سریال «راه میان بر»
ایفا می کند بیان کرد: من در این سریال نقش «شیما» را بازی می‌کنم که یکی از ساکنین این ساختمان است. شیما گیاه خوار است و با همسرش خیلی کل کل های جالبی دارند. هر بار هم در این ساختمان یک سری اتفاقات می افتد که ماجراهای سریال را تشکیل می دهد.
وی درباره حضورش در مجموعه های طنز و به خصوص این کار هم توضیح داد: من فکر می کنم ویژگی این کار برای من کمدی بودن آن است؛ چون من خیلی به بازی در کارهای کمدی و طنز علاقه ندارم. اما در حال حاضر که مشغول فیلمبرداری کار هستیم، احساس می کنم برایم تجربه شیرین و جالبی است. البته پیش از این هم تجربه کار کمدی داشتم، اما چندان علاقه ای به کار کردن در این ژانر ندارم و همواره فکر می کردم که بهتر است در کارهای جدی حضور داشته باشم. با این حال فضای شاد و خوب کار در صحنه و پشت صحنه برایم لذت بخش و تجربه خوبی برای من است، ضمن این که گروه خوبی هم داریم و با حال خوب مشغول کار هستیم. وی در پایان درباره بازخورد مخاطب و پیش‌بینی‌اش هنگام پخش سریال هم عنوان کرد: امیدوارم که مردم این سریال را دوست داشته باشند. گرچه معتقدم که سلیقه مخاطب مدام در حال تغییر است و از این نظر نمی توان پیش بینی درستی کرد. با این حال با توجه به داستان سریال و فضایی که در آن مشغول به کار هستیم و این که سعی شده داستان هایی روایت شود که به روز باشد و با دغدغه های امروزی مخاطبان تناسب داشته باشد و فکر می کنم سریال بتواند مورد توجه مردم قرار بگیرد و آنها  با داستان ها و شخصیت های آن ارتباط برقرار کنند.




شخصیت نادر برای من چالش جذابی است
سیاوش چراغی پور بازیگری که این روزها بازپخش مجموعه «لیسانسه‌ها» را روی آنتن دارد، درباره نقشی که در این سریال بازی می کند به جام جم گفت: من در این سریال نقش مردی به نام نادر را بازی می کنم که لوازم خانگی می فروشد و از این رو شخصیت بازاری دارد. ویژگی این نقش برای من تفاوتی بود که با کارهای قبلی من دارد و تاکنون چنین نقشی را بازی نکرده بودم و از این رو برایم چالش برانگیز است.
وی همچنین ادامه داد: در مجموع می توانم بگویم که این کار در چارچوب طنز قرار دارد اما نه به آن مفهوم عام. بلکه موقعیت هایی در داستان برای شخصیت ها پیش می آید که به کمدی نزدیک است.
بازیگر «لیسانسه ها» درباره همکاری اش با یزدان فتوحی هم توضیح داد: این نخستین بار است که با آقای فتوحی به عنوان کارگردان سریال همکاری می کنم. البته پیش از این در یک فیلم کوتاه کار کرده بودم که ایشان دستیار برنامه ریز بود. اما همیشه آقای فتوحی از دوستان خوب من بود و هر دو درصدد بودیم شرایطی مهیا شود تا با هم همکاری کنیم که خوشبختانه در این سریال این اتفاق افتاد.
چراغی پور در پاسخ به این سوال که چه پیش بینی از بازخورد مخاطب هنگام پخش سریال خواهد داشت هم بیان کرد: با توجه به فیلمنامه و داستانی که من به عنوان یکی از بازیگران این کار خواندم، فکر می کنم بتواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و کار را دوست داشته باشند. ما هم در تلاشیم  موقعیت هایی که در قصه وجود دارد را برای مخاطب جالب و شیرین کنیم. ضمن اینکه هیچ نکته ابهامی در داستان وجود ندارد.وی در پایان هم گفت: یکی از نکات مثبت کار این است که همزمان با تولید روی آنتن می‌رود و همین نکته باعث می شود بازتاب مخاطب را ببینیم و نکات مثبت آن را قوی کنیم.