محاكمه 6 مامور پلیس به اتهام تیراندازی مرگبار

محاكمه 6 مامور پلیس به اتهام تیراندازی مرگبار

پرونده شش مامور پلیس كه متهم هستند در جریان عملیات دستگیری متهم فراری با تیراندازی باعث مرگ سه نفر شده بودند، دوباره پای میز محاكمه قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از چهارم آبان 94 به دنبال تیراندازی شش مامور پلیس شهرسبزوار به یك خودروی پراید سفید در اتوبان خاوران تهران آغاز شد. درنتیجه این تیراندازی مرگبار، متهم فراری 24 ساله، برادر30 ساله‌اش و دوست آنها بر اثر شلیك‌های گلوله پلیس كشته شدند و سرباز وظیفه‌ای كه مسافر خودروی آنها بود نیز زخمی شد. پرونده شش مامور پلیس با صدور كیفرخواست به شعبه دوم كیفری استان تهران ارسال شد. آنها مهر 97 محاكمه شدند. اولیای دم سه فرد كشته شده خواستار قصاص شش مامور پلیس كه اتهامشان مشاركت در قتل عمدی بود، شدند.
در جریان این محاكمه  شش مامور پلیس به ترتیب در جایگاه دفاع از خود قرار گرفتند و گفتند كه از پارك زیتون پاكدشت در تعقیب پراید مورد نظر بودند و 20 كیلومتر آنها را تا اتوبان خاوران تعقیب كردند و حتی در تماس با 110 و حتی كلانتری محل نیز درخواست نیروی كمكی كردند كه نیرویی نیامد و بعد تیراندازی كردند.
بعد از پایان این جلسه بود كه قضات دادگاه  شش مامور پلیس را گناهكار دانستند و همه را به قصاص با پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم محكوم كردند كه این رای با اعتراض  ماموران به دیوان عالی كشور ارسال شد. این در حالی بود كه چندی پیش قضات دیوان عالی كشور نقص‌هایی را به پرونده وارد دانستند بنابراین پرونده را دوباره به دادگاه صادر‌كننده رای ارسال كردند كه از آنجا پرونده به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران و نزد بازپرس ساسان غلامی ارسال شد. بازپرس به رفع نقص‌های تحقیقاتی پرداخت و صحنه تیراندازی دوباره بازسازی شد. 
سرانجام هیات سه نفره كارشناسان رسمی دادگستری تهران بعد از حضور در محل تیراندازی مرگبار و بررسی آنجا و نحوه تیراندازی‌ها نظر دادند كه ماموران هنگام تیراندازی به خودرویی كه متهم تحت تعقیبشان در آن بوده، قانون به كارگیری سلاح را رعایت  نكرده‌اند. بنابراین با رفع این نواقص، دیروز پرونده به دادگاه كیفری یك استان تهران ارسال شد تا شش مامور سبزواری برای دومین مرتبه پای میز محاكمه بنشینند و از خود دفاع كنند.