دادگاه محتكران اقلام بهداشتی خارج از نوبت و علنی برگزار شود

دادگاه محتكران اقلام بهداشتی خارج از نوبت و علنی برگزار شود


رئیس قوه قضاییه با اشاره به آمادگی دستگاه قضایی برای همكاری و پشتیبانی از نیروهای درگیر در مساله كرونا، یكی از جلوه‎های این همكاری و همیاری را رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پرونده محتكران كالاهای پزشكی دانست و افزود: هنگامی كه محرز شد كالای احتكارشده از اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم بوده است، بلافاصله باید در شبكه توزیع قرار گیرد و از طریق مراجع بهداشتی و درمانی به دست مردم برسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه متذكر شد: همكاران قضایی باید با افراد محتكر، مستند به قانون به عنوان اخلالگران در نظام اقتصادی برخورد كنند و خوشبختانه دوستان و همكاران ما در سراسر كشور نیز به این موضوع توجه دارند و اولین جلسه دادگاه این افراد هم برگزار شده و ان‌شاءا... با قاطعیت ادامه می‎یابد و مردم عزیز ما در جریان كیفر آنها قرار می‎گیرند.
رئیسی همچنین خواستار برخورد با عناصر شایعه‎پراكن در جامعه شد و گفت: برخی افراد از روی غفلت یا مغرضانه نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‎كنند و در این شرایط خاص با تكرار حرف‎های سعودی‎ها و لندن‎نشینان در جامعه، التهاب و اضطراب به وجود می‎آورند كه باید با آن برخورد شود. وی با تقدیر از مراجع، علما و حوزه‎های علمیه برای همكاری و همیاری در مقابله با شیوع ویروس كرونا اظهار كرد: اولین مراكزی كه برای تعطیلی اجتماعات خود اعلام آمادگی كردند، نهادهای مرتبط با روحانیت، مساجد، نمازهای جمعه و مراكز مذهبی بود. رئیسی افزود: البته تشخیص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با كرونا این نبود كه شهر خاصی قرنطینه شود و در این موضوع تصمیم‎گیری به‎صورت كامل و بدون هیچ‎گونه ممانعتی در اختیار این قرارگاه بود.
رئیس قوه قضاییه پیرو گزارش رئیس سازمان زندان‎ها متذكر شد: لازم است ترخیص زندانیان تا جایی كه موجب ناامنی در جامعه نشود و با اولویت ‎دادن به كسانی كه بیماری زمینه‎ای دارند، تداوم یابد.