قراردادی كه پیچیده شد

بازگشت نادری به لیگ بلژیك ربطی به پرسپولیس ندارد

قراردادی كه پیچیده شد



چند روز قبل اخباری منتشر شد مبنی بر این‌كه محمد نادری مدافع چپ پرسپولیس مورد توجه یك باشگاه بلژیكی قرار گرفته و در پایان فصل، كمپ سرخپوشان را به قصد حضور در باشگاه آنتورپ ترك می‌كند. این باشگاه، همان تیمی است كه علیرضا بیرانوند را در اختیار گرفته و حالا برای دومین صید از لیست پرسپولیس آماده است.
مدیران باشگاه اما با عجله زیادی این موضوع را تكذیب كردند و گفتند اصلا چنین موضوعی صحت ندارد. آنها اعتقاد داشتند هیچ پیشنهادی برای جذب نادری به دستشان نرسیده و همین امر، مهم‌ترین دلیل بر آن است كه اخبار در مورد حضور نادری در بلژیك را تكذیب كنند. در سمت دیگر ماجرا، اتفاقات دیگری در جریان است. مدیران باشگاه احتمالا فراموش كرده‌اند كه قرارداد نادری هیچ ربطی به پرسپولیس ندارد!
 در واقع این قرارداد به شكلی تنظیم شده كه مدیران پرسپولیس نمی‌توانند بر آینده بازیكن یادشده تاثیری بگذارند زیرا نادری در ابتدای فصل به صورت قرضی و با قراردادی پیچیده از باشگاه كورتریك به پرسپولیس پیوست و از این رو، باشگاه كورتریك است كه باید در مورد آینده این بازیكن نظر بدهد. البته قرارداد نادری با كورتریك در فصل آینده به صورت مشروط تنظیم شده اما هر اتفاقی كه برای مدافع فعلی پرسپولیس رخ می‌دهد، باید با اطلاع باشگاه كورتریك باشد. از این رو، اخبار مربوط به احتمال بازگشت نادری، كاملا درست است.
یكی از ایجنت‌های فعال در فوتبال ایران كه بازیكنان زیادی را به اروپا و كشورهای همسایه ترانسفر كرده در این مورد به خبرنگار جام‌جم گفت: «مورد نادری، یك مورد خاص است. او دو مرتبه با قرارداد قرضی به پرسپولیس پیوست اما در هر دوره، باشگاه پرسپولیس حق دخالت در قراردادهای بعدی این بازیكن را نداشت. آنها پول دادند و به عنوان یار قرضی از نادری استفاده كردند ولی حق بهره‌برداری بیشتر از او را ندارند. این باشگاه كورتریك است كه می‌گوید نادری در فصل آینده كجا بازی كند مگر آن‌كه دو باشگاه بر سر جذب قطعی او وارد مذاكره شوند. البته قبل از این‌كه چنین اتفاقی رخ بدهد، خبرهایی در بلژیك می‌شنویم كه گویا نادری با باشگاه آنتورپ توافق كرده و فصل آینده با اجازه باشگاه كورتریك به بلژِیك برمی‌گردد و برای تیم جدیدش بازی می‌كند. باشگاه پرسپولیس یا باید نادری را به صورت قطعی خریداری كند و پول رضایتنامه‌اش را بپردازد یا بدون این‌كه دخالتی در جذب او داشته باشد، قید این بازیكن را بزند زیرا بسیار بعید است در فصل آینده هم، باشگاه كورتریك رضایت بدهد كه نادری به صورت قرضی در پرسپولیس بماند.»