تكلیف رقابت‌های گزینشی وزنه‌برداری چه می‌شود؟

تكلیف رقابت‌های گزینشی وزنه‌برداری چه می‌شود؟


 با توجه به شیوع فراگیر كرونا ویروس و لغو برخی رقابت‌های بین المللی، ابهامات زیادی درباره سرنوشت رقابت‌های گزینشی المپیك و شرایط وزنه برداران كشورمان مطرح است. تصمیم فدراسیون جهانی چه خواهد بود و المپین‌های ما چه راهكاری پیش رو دارند؟ این چند خط پاسخی است برای همین سوالات:
 خبر اول لغو كنگره فدراسیون جهانی در رومانی است. این كنگره قرار بود بیست و سوم اسفند برگزار شود كه لغو شد. حالا تصمیمات مهم در لوزان سوییس و در نشست هیات اجرایی فدراسیون جهانی گرفته می‌شود. زمان آن بیست و هفتم و بیست و هشتم اسفند ماه است.
 آنچه تلویحا از سوی مسؤولان فدراسیون جهانی اعلام شده این است كه «اگر یك رقابت قاره‌ای لغو شود، ورزشكارانی كه در مسیر كسب سهمیه قرار دارند اجازه دارند در رقابت‌های قاره‌ای دیگر وزنه بزنند.» این یعنی آسیایی‌ها با توجه به لغو رقابت‌های قهرمانی آسیا مجازند در یكی از رقابت‌های قاره‌ای دیگر شركت كنند. اما رقابت‌های سطح گلد باقی مانده چیست و در چه تاریخ‌هایی برگزار می‌شود؟ برنامه این است:
 قهرمانی اروپا (۱۶ فروردین-مسكو روسیه)
 قهرمانی آفریقا (۲۵ فروردین-جزایر موریس)
 پان آمریكن (۲۷ فروردین-دومینیكن)
 قهرمانی اقیانوسیه (۳۰ فروردین-جزیره نائورو)
 البته همه چیز فعلا دست ویروس كروناست. شاید همه این رقابت‌ها لغو شود. شاید خود المپیك هم به تعویق بیفتد. اما اگر كرونا اجازه داد و دولت‌های روسیه، موریس، دومینیكن و نائورو برای ورزشكاران ایرانی و برخی دیگر از كشورها كه بیشتر از سایرین در معرض كرونا هستند، ویزا صادر كنند، آنوقت سهراب مرادی، كیانوش رستمی و سایر شانس‌های كسب سهمیه به انتخاب خودشان و فدراسیون می‌توانند به جای ازبكستان، در یكی از این چهار كشور وزنه بزنند و امتیاز سطح گلد رقابت قاره‌ای را به دست بیاورند. با این حال باید تا 28 اسفند و نشست هیات اجرایی فدراسیون جهانی صبر كرد. المپین‌ها بعد از آن می‌توانند بهترین تصمیم را برای خودشان اتخاذ كنند.