4 روز زندگی دختر معلول در كنار جسد پدرش

4 روز زندگی دختر معلول در كنار جسد پدرش

كشف جسد مرد 80 ساله در خانه‌اش در شهرك اكباتان، پلیس جنایی پایتخت را  با معمای پیچیده‌ای رو‌به‌رو كرد. تحقیقات پلیس  نشان می‌داد كه چهار روز از مرگ او گذشته و دختر جوان كم‌توان ذهنی او این مدت را كنار جسد پدرش گذرانده است.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، عصر هیجدهم اسفند امسال بود كه مردی با پلیس 110 تهران تماس گرفت و اطلاع داد بوی نامطبوعی از خانه مرد سالخورده همسایه‌شان كه در یكی از فازهای شهرك اكباتان زندگی می‌كند، به مشام می‌رسد و چند بار به در خانه او رفته تا علت را جویا شود، اما كسی در را بر روی وی باز نكرده است. بعد از این تماس بود كه ماموران كلانتری آزادی برای بررسی ماجرا به خانه مورد نظر اعزام شدند. آنها چند بار مرد صاحبخانه را صدا زدند، اما او پاسخگو نبود و حتی در خانه را بر روی ماموران  باز نكرد. تحقیقات اولیه از همسایه‌ها نشان می‌داد این مرد چند سال است از همسرش جدا شده و در این آپارتمان با دختر 35 ساله‌اش كه كم‌توان ذهنی است زندگی می‌كند كه در این چهار روز حتی صدای این دختر را هم نشنیده‌اند.  
ماموران با هماهنگی قضایی موضوع را به آتش‌نشانی  گزارش دادند و گروهی از آتش‌نشانان در محل حاضر شدند. این در حالی بود كه آنها بعد از شكستن قفل در خانه مورد نظر وارد آنجا شده و با صحنه عجیبی رو‌به‌رو شدند و مشاهده كردند كه مرد سالخورده فوت شده و دختر 35 ساله او كه كم‌توان ذهنی است كنار جسد پدر نشسته و گریه می‌كند. دختر جوان آن‌قدر شوكه شده بود كه با كسی حرفی نمی‌زد و قادر به حركت نبود و فقط گریه می‌كرد. ماموران به كمك امدادگران اورژانس اجتماعی كه در محل كشف جسد حاضر شده بودند، توانستند دختر جوان را از كنار جسد پدرش دور كنند. شواهد نشان می‌داد این دختر چهار شبانه‌روز را با جسد پدرش گذرانده است.
ساعت 17 و 30 دقیقه عصر یكشنبه بود كه ماجرای كشف جسد مرد سالخورده كه به انگیزه‌ای نامعلوم در خانه‌اش فوت شده بود، به مصطفی واحدی، بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. او با تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی ماجرا، پا به خانه موردنظرگذاشت.
همزمان با تشكیل پرونده قضایی در شعبه 11 بازپرسی دادسرای جنایی تهران، تحقیقات برای مشخص شدن مرگ مشكوك مرد سالخورده از سوی ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. این در حالی بود كه دختر 35 ساله كم‌توان ذهنی تا بهتر شدن حال روحی‌اش و نیز شناسایی  دیگر اعضای خانواده و اقوامش  تحویل بهزیستی شد.