ژاله صامتی: فضای مجازی چهره‌ها را حذف می‌کند

ژاله صامتی: فضای مجازی چهره‌ها را حذف می‌کند


ژاله صامتی از بازیگران موفق و شناخته‌شده‌ای است که در سینما، تلویزیون و تئاتر درخشیده‌ است. او در تازه‌ترین گفت‌وگویی که با سینما‌پرس داشته، درباره حضور چهره‌های مشهور در عرصه‌های مختلف جامعه حرف‌های جالبی زده است. او می‌گوید: اگر یک جست‌وجوی ساده در بین افرادی که در فضای مجازی درباره همه چیز نظر داده و در همه مسائل دخالت می‌کنند، داشته‌باشید، متوجه می‌شوید که این افراد اساسا بازیگرانی نیستند که یک شمایل کلاسیک و مردمی داشته باشند. به هر حال هر حرفه‌ای افراد الک‌شده و الک‌نشده دارد. یعنی یک‌سری از افراد درست آمده‌اند اما بخشی هم هستند که غلط در این حرفه وارد شده‌اند. در نهایت باید بگویم این افراد از جنس خوبِ این حرفه به شمار نمی‌آیند.
این بازیگر می‌افزاید: اگر به جامعه پزشکان هم نگاه کنید، همه آنها تحصیلات پزشکی دارند ولی قطعا همه متخصص فوق‌العاده نیستند. در هنر و خصوصا بازیگری هم ممکن است افرادی حتی از تحصیلات آکادمیک برخوردار و ۳۰ سال در آن حضور داشته باشند ولی کارنامه آنها می‌گوید قدمی به جلو برنداشته‌اند. بنابراین موافق دوستانی که در همه مسائل دخالت و اظهارنظر می‌کنند، ‌ نیستم و خودم هیچ‌گاه این کار را انجام نمی‌دهم.
صامتی همچنین عنوان می‌کند: ما سیاستمدار نیستیم و یک‌سری از موارد به ما ارتباطی ندارد. به نوعی همان‌قدر که معتقدم سیاستمدارهای ما کارشان را درست انجام نمی‌دهند، اما اگر به من بگویند خانم صامتی که می‌گویید فلان مدیر کار خود را درست انجام نمی‌دهد، شما بروید و کار آن را انجام دهید؛ نمی‌توانم کار این افراد را انجام دهم؛ چراکه نه تخصصی در این زمینه دارم و نه هیچ چیز دیگری. من می‌گویم ما باید در زمینه‌ای ورود کنیم که تخصص آن را داریم.
صامتی فضای مجازی را موجب حذف برخی افراد معروف دانسته و می‌گوید:  این موضوع برای خیلی‌ها رخ داده و اکنون نیز برای برخی دیگر در حال اتفاق افتادن است.  دلیل این مس‌له همین فضای مجازی بوده که به ضررشان عمل کرده‌است. چراکه وقتی مردم این افراد را نمی‌دیدند و از آنها خبر نداشتند، مقداری دلشان برای آنها تنگ می‌شد. اما الان که آنها را مرتب از نزدیک می‌بینند، این موضوع کم‌کم دافعه ایجاد کرده و برایشان قابل تحمل نیست. به نوعی از یک جا به بعد دیگر برای تماشاگر جاذبه‌ای ندارد.