محاکمه پسر عموهای قاتل

محاکمه پسر عموهای قاتل


دو پسر عمو که در مدت ٢٠روز پنج نفر را با انگیزه مالی به قتل رسانده  بودنددر دادگاه کیفری استان اردبیل محاکمه شدند.
به گزارش میزان، آبان سال گذشته  وقوع یک فقره سرقت مسلحانه نافرجام از مغازه طلافروشی در شهرستان نمین به پلیس  آگاهی استان اردبیل   گزارش شد   . از آن   زمان پلیس در جستجوی سارقان فراری بود  تا اینکه  به سرنخ‌هایی   دست یافتندکه نشان   می داد ، آنها از خودروها و پلاکهای سرقتی   در این سرقت ناکام استفاده کرده اند.  سرانجام پلیس رد 6   نفررا در این باره  به دست آورد و آنها مدتی بعد  بازداشت شدند.   متهمان در بازجویی پلیسی   به جرمشان اعتراف  کردند.  
   در جریان تحقیقات پلیسی  معلوم شد که  دو نفرازاین سارقان مسلح پسر عمو هستند.  آنها در جریان تحقیقات بعدی اعتراف  کردنددر  مدت بیست روز سه مرد و دو زن را به انگیزه مالی و سرقت به عنف به قتل رسانده اند.
در ادامه صحنه جنایت‌ها را بازسازی و به همراه دیگر اعضای باند روانه زندان شدند. پرونده آنها با صدر جلب به دادرسی به   دادگاه کیفری استان اردبیل ارسال شد .
 این متهمان با گذشت چندماه ازبازداشتشان دوروزپیش در دادگاه کیفری استان اردبیل محاکمه شدند. درابتدای جلسه دادگاه ، نماینده دادستان   به دفاع از کیفرخواست پرونده پرداخت. درادامه اولیای دم قربانیان درجایگاه قرارگرفتندوبرای عاملان جنایت درخواست قصاص کردند.
در ادامه جلسه رسیدگی قاضی از متهمان خواست که در جایگاه حاضر شده و به دفاع از خود بپردازند ووکلای آنها نیز در این جلسه دفاعیات خود را بیان کردند.
 ناصر عتباتی رییس کل دادگستری اردبیل  درحاشیه برگزاری این دادگاه اعلام کرد:متهمان آبان سال گذشته درحین سرقت مسلحانه نافرجام شناسایی و دستگیرشدند وپرونده جداگانه‌ای به اتهام افساد فی الارض برای آن‌ها تشکیل شده ودردادگاه انقلاب درحال رسیدگی است. بزودی وبعدازپایان یافتن جلسات دادگاه  حکم قضایی مربوطه در این باره  صادر
خواهدشد.