قتل راننده ، بر اثر شکنجه نگهبانان باغ

قتل راننده ، بر اثر شکنجه نگهبانان باغ

چهار نگهبان باغ‌ که راننده مینی‌بوس را به تصور این‌که سارق است شکنجه مرگبار داده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم ، عصر پنجم فروردین امسال زنی با حضور در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای جنایی  تهران با طرح شکایتی اعلام کرد؛ شوهر 42  ساله‌اش که راننده مینی‌بوس بوده از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته است.
  با دستور بازپرس مصطفی واحدی‌، پرونده‌ای تشکیل شد و در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. همزمان با تحقیق از او معلوم شد که شوهر او با  مینی‌بوس مسافر به قم برده و بعد از آن ناپدید شده است.
  پلیس در جست‌وجوی او بود تا این‌که ظهر نهم فروردین امسال، بازپرس جنایی  از   طریق ماموران کلانتری نامجو ‌‌مطلع شد که نام مرد گمشده در فهرست بیماران  فوت ‌شده در یکی از بیمارستان‌های تهران است. ماموران برای بررسی ماجرا به آنجا رفتند و معلوم شد این مرد که مصدوم بوده را چند روز پیش ‌در ‌یک جایگاه سوخت یافته‌اند که ‌به‌دلیل شدت ضربه‌ای که به سرش اصابت کرده ‌و خونریزی ناشی از آن فوت‌ شده ‌است.   
ماموران برای تحقیقات بیشتر به جایگاه سوخت رفته و از کارکنان آنجا تحقیق کردند که ‌یکی از کارکنان آنجا‌ در جریان تحقیقات گفت‌: مینی‌بوس نزدیک جایگاه سوخت توقف کرد و مرد میانسالی از آن پیاده شد، سمتم آمد و گفت که دوستش در داخل ماشین بدحال شده است.‌ خواست از اورژانس کمک  بگیرم. بعد هم دوست زخمی‌اش را از ماشین بیرون کشید و در آن را قفل کرد و رفت.
ماموران در بازبینی دوربین ‌مداربسته جایگاه سوخت‌ توانستند چهره مردی که فرد  فوت شده را در جایگاه  سوخت رها کرده و متواری شده  بود‌، پیدا کنند. او به‌عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که چند روز پیش ‌شناسایی و در یکی از محله‌های تهران‌ بازداشت شد.
  فرشید برای ادامه تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و گفت‌: مقتول دوست قدیمی‌ام بود. سال‌ها از او خبری نداشتم و روز حادثه او را در خیابان دیدم و سوار ماشینش شدم. در حاشیه شهر باغی را دیدیم که حفاظ داشت‌. فکر کردم باغ بی‌صاحب است و حفاظ‌های آن را جدا کردم. ناگهان چهار مرد که همگی چماق و چوبدستی داشتند  به ما حمله کردند.  آنها هر دوی‌مان را به باد کتک‌ گرفتند که من پایم‌ و دوستم سرش آسیب دید‌. چهار مرد نگهبان پاهایمان را با زنجیر به تراکتور بستند و در بیابان ما را روی زمین کشیدند و‌ شکنجه دادند. بعد از ساعاتی زنجیرها را بازکرده و ما را رها کردند.  به‌سختی خودم و دوستم را سوار مینی‌بوس کرده و از آنجا دور شدیم. وقتی به جایگاه سوخت رسیدیم، از ترس دوستم را رها کرده و خودم گریختم.
  با گفته‌های وی، ‌ماموران ‌تحقیقات را ادامه دادند و دو روز پیش‌ موفق به شناسایی و بازداشت ‌چهار مرد نگهبان شدند. آنها در تحقیقات اولیه اعتراف کردند، مرد فوت شده و دوست او را کنار حفاظ‌های‌ باغ دیدند و مطمئن شدند‌ برای سرقت آمده‌اند که ‌با آنها درگیر شدند‌. با چوبدستی کتک‌شان زدند و بعد شکنجه‌شان دادند.  
  با توجه به گفته‌های این چهار مرد‌، آنها در بازداشت به‌سر می‌برند و  ماموران اداره دهم‌ پلیس‌ آگاهی تهران در حال تحقیق از آنها هستند تا مشخص شود که‌ کدام نگهبان، ضربه مرگبار را وارد کرده است.