تظاهرات ژرمن‌ها علیه قرنطینه

تظاهرات ژرمن‌ها علیه قرنطینه


هزاران نفر از مردم آلمان در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به ادامه محدودیت‌های قرنطینه‌ای به خیابان‌ها آمدند و خواهان پایان‌بخشی به این محدودیت‌ها شدند. پلیس برلین از بازداشت دست‌کم ۸۶نفر در جریان این اعتراض‌ها خبر‌داده‌است. درمجموع بیش از ۱۳۰نفر درنتیجه تظاهرات شنبه بازداشت شده‌اند.
به گزارش یورونیوز، شهروندان آلمانی در شهرهای بزرگی چون برلین، مونیخ، اشتوتگارت و فرانکفورت بدون ماسک در خیابان‌ها حاضر شدند و نارضایتی خود را از استمرار قرنطینه و قوانین محدودکننده ابراز داشتند.
معترضان همچنین بدون درنظرگرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی و در کنار یکدیگر پلاکارد در دست گرفتند و سیاستمداران را به وحشت‌پراکنی و امنیتی‌کردن فضای کشور متهم کردند. گزارش‌ها حاکی است هرچند نیروهای پلیس تلاش داشتند با دستگیری گروهی از معترضان به این تجمع پایان دهند، اما درنهایت نیروهای امنیتی توفیقی در این امر به‌دست‌نیاوردند.
در دست‌نوشته‌هایی که مردم به دست داشتند عباراتی چون «دیکتاتوری در پوشش بهداشت و درمان» یا «مردم آلمان بپاخیزید» و همچنین «قرنطینه کافی است» به چشم می‌خورد. این در حالی بود که نیروهای پلیس با استفاده از بلندگو از معترضان می‌خواستند با احترام به قوانین، سلامت خود را تامین کنند و با نزدیک‌نشدن به یکدیگر اجازه ندهند شیوع ویروس کرونا شدت گیرد.