حمایت اسکاتلندی‌ها از برگزاری همه‌پرسی استقلال

حمایت اسکاتلندی‌ها از برگزاری همه‌پرسی استقلال


بزرگ‌ترین اتحادیه اسکاتلند، یونیسون، در ارتباط با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، از برگزاری رفراندوم دیگری برای استقلال این بخش از بریتانیا حمایت کرده است.
به گزارش ایندیپندنت، نظر تایید یونیسون از برگزاری دومین رفراندوم استقلال اسکاتلند، به دنبال اجتماع صدها تن از فعالان کارزار دومین رای‌گیری در مورد استقلال، در خارج از محوطه پارلمان اسکاتلند، اعلام شد. اعضای اتحادیه یونیسون، با اکثریت نزدیک‌به‌اتفاق‌آرا توافق کردند دولت مرکزی باید به اسکاتلند اختیار دهد رفراندوم جدیدی در موعد مورد نظر رهبری اسکاتلند برگزار کند.
به دنبال اعلامیه شورای اسکاتلند یونیسون در شهر گلاسکو، کیث براون، معاون حزب حاکمه ملی اسکاتلند، اس‌ان‌پی، گفت اکنون نیرویی غیرقابل توقف در پس یک رفراندوم جدید قرار دارد. او گفت: «یونیسون، بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری اسکاتلند، تازه‌ترین نهاد قابل احترامی است که از انتقال قدرت به پارلمان اسکاتلند برای برگزاری یک رفراندوم جدید در زمانی که صلاح می‌داند، حمایت کرده‌است.
حزب سبزهای اسکاتلند تاییدیه یونیسون را یک لحظه سحرآمیز برای جنبش استقلال خوانده‌است. پاتریک هاروی، یکی از روسای دوگانه و نماینده پارلمان اسکاتلند گفت اسکاتلند با کمبود دموکراسی روبه‌روست که تنها می‌تواند با طرح مجدد آینده اسکاتلند برای مردم حل شود.