مرور و عبور

مرور و عبور

سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در جزیره قشم
مدیرعامل منطقه‌ آزاد قشم اعلام كرد، قوانین مناطق آزاد تا حد مطلوبی كامل و شرایط آسان برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است. اما برای ارائه تسهیلات لازم و زمینه‌سازی بیشتر برای احساس امنیت سرمایه‌گذار در مناطق آزاد نیازمند قوانین كامل‌تری هستیم.
بهروز بوشهری گفت: ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذار با فرهنگ‌سازی در منطقه، هماهنگی و همدلی مسؤولان و دعوت و حمایت آنها از سرمایه‌گذاران امكان‌پذیر است.
منطقه آزاد قشم در مدت 10 ساله عمر خود توانسته 1800 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را جذب این منطقه كند .پیش‌بینی می‌شود در چهار سال آینده سرمایه‌گذاران خارجی چهار میلیارد دلار دیگر در این منطقه سرمایه‌گذاری كنند. (صفحه 4)




گرانی گیلان، مسافران را فراری می‌دهد
گیلان هر ساله در فصل تابستان پذیرای هزاران مسافر است كه از نقاط دور و نزدیك به این خطه سرسبز مسافرت می‌كنند. اما براساس آمار تعداد مسافران ورودی به این استان امسال 40 درصد كاهش یافته است.
اغلب افرادی كه به این استان مسافرت می‌كنند برای كاهش هزینه‌ها، اقامت در پارك‌ها و حاشیه خیابان‌ها را به اقامت در هتل و مراكز اقامتی ترجیح می‌دهند. از دلایل دیگر كاهش مسافران تغییر شرایط جوی و گرم‌شدن هوا در این استان است. اما نكته قابل‌توجه این است كه در كنار كاهش مسافران داخلی، تعداد گردشگران خارجی به این استان افزایش یافته است. براساس آمار موجود، تاكنون حدود 2000 گردشگر خارجی به استان گیلان مسافرت كرده‌اند. (صفحه 10)‌


«پس از باران» به پایان نزدیك می‌شود
فیلمبرداری سریال تلویزیونی «پس از باران» به كارگردانی سعید سلطانی دهم مهر‌ماه به پایان می‌رسد.
تصویربرداری این سریال كه در گروه فیلم و سریال شبكه سه تولید می‌شود از بهمن‌ سال 78 در تالش شروع شد. تاكنون حدود 50درصد از این سریال تدوین شده است. قرار است سعید انصاری برای «پس از باران» موسیقی بسازد. محمود پاك‌نیت، كتایون ریاحی، مهوش صبركن و جهانگیر الماسی برخی از بایگران این سریال هستند. (صفحه 3)



سوریه خواستار آزادی سازمان‌ملل شد
روزنامه سوری تشرین روز گذشته بر آزادسازی شورای امنیت و سایر نهادهای سازمان ملل از سلطه آمریكا تاكید كرد.
تشرین در سرمقاله خود با اشاره به نشست هزاره سران جهان در نیویورك نوشت: این نشست باید بر اهمیت آزادسازی شورای امنیت و سایر نهادهای این سازمان از سلطه آمریكا تاكید كرده و حق وتو را لغو كند. تشرین با اشاره به ضرورت تقویت نقش سازمان ملل برای برقراری صلح، عدالت و رشد و توسعه جهان نوشت: درصورتی‌كه جامعه بین‌الملل برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی به‌ویژه در زمینه پایان دادن به اشغال سرزمین‌های اعراب و احقاق حقوق مردم فلسطین وارد عمل نشود منطقه خاورمیانه دچار بحران و تنش‌های شدید خواهد شد. (صفحه 13)




ساخت رایانه دروغ‌سنج

پژوهشگران آمریكایی نوعی برنامه ‌رایانه‌ای تولید كرده‌اند كه می‌تواند به كمك تجزیه‌وتحلیل تغییرات دقیق و ظریف حالت چهره، دروغ‌گویان را شناسایی كند.
این برنامه الگویی شبكه‌ای را روی چهره بدون حالت فرد مظنون منطبق می‌سازد كه هرگونه تغییری را در چهره ثبت می‌كند. دانشمندان امیدوارند با ارتباط‌دادن تغییرات ظریف حالت چهره به حالت‌های احساسی خاص بینشی نسبت به وضعیت روانی فرد به دست آورند. (صفحه 7)‌