هدف‌گذاری سپاه برای تولید موشک‌های 2000 کیلومتری نقطه‌زن

جانشین فرمانده کل سپاه در برنامه تلویزیونی دستخط مطرح کرد

هدف‌گذاری سپاه برای تولید موشک‌های 2000 کیلومتری نقطه‌زن


سردار سرتیپ علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه و فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه در برنامه تلویزیونی دستخط به تشریح برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با تهدیدات آمریکا پرداخت.  فدوی درباره برد موشک‌های ایرانی و تلاش‌های آمریکا برای محدودیت بر برنامه موشکی ایران گفت: برای ما مساله مسافت و اینها موضوعیت ندارد؛ برای ما دستور رهبر معظم انقلاب درباره برد موشک 2000 کیلومتر مطرح است. ما براساس این 2000 کیلومتر همه موضوعات را تنظیم کرده‌ایم و هر دستور دیگری باشد، همه لازمه‌های آن فراهم می‌شود؛ اصلی‌ترین لازمه‌اش آدم است.
جانشین فرمانده کل سپاه توضیح داد: چندین سال پیش آقا فرمودند درباره دقت موشکی کار کنید. موشکی که می‌زنید برای کشتار‌جمعی نیست؛ بلکه هدف‌زن است، مثل این که تک‌تیرانداز بخواهد تیری بزند، باید این‌چنین موشک بخورد. چه موشکی باشد؟ موشکی که برد آن 2000 کیلومتر باشد، سر موشکی 1500 کیلوگرم است و مثلا این شش متر مربع هدف است. الان موشک‌های ما در این وضعیت است.
وی همچنین درباره سرعت شناورهای ایرانی اظهار کرد: در موضوع دریایی هنوز در سال 1399 شمسی یا 2020 میلادی در هیچ نیروی دریایی در دنیا سرعت‌های بالاتر از 35 نات معنا و مفهومی جاری و ساری ندارد. من دو سال و یک ماه است که از نیروی دریایی بیرون آمده‌ام. من در نیروی دریایی که بودم شناور موشک‌انداز با 92 نات سرعت را تست کردیم؛ یعنی 176 کیلومتر بر ساعت و به‌زودی به 100 نات می‌رسیم.
فدوی همچنین درباره مجبور بودن نیروهای آمریکایی به مکالمه با زبان فارسی در خلیج‌فارس گفت: یک روزی در دهه 90، به مرکز کنترل که دائم با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار می‌کردند، گفتیم اینجا خلیج‌فارس است و از این به بعد باید فارسی صحبت کنید. از آن به بعد آمریکایی‌ها و بعدا غیرآمریکایی‌ها، فارسی‌زبان در ناوهای خود دارند. ایرانی نیستند، یعنی فارسی‌زبان هستند یعنی آمریکایی‌ها مانند بلبل فارسی حرف می‌زنند.
وی ادامه داد: همین الان هم این‌طور است. البته به‌طور صد درصد این کار را نکردیم، چون اگر به صورت صد درصدی این کار را می‌کردیم، بچه‌های ما انگلیسی را رها می‌کردند. (می‌خندد)
فدوی درباره تسلط نیروهای سپاه به زبان انگلیسی گفت: نیروهای ما باید مسلط به زبان انگلیسی باشند و به این دلیل گفته شد گاهی انگلیسی صحبت کنند و گاهی فارسی صحبت کنید، ولی غالبا فارسی باشد که این برادر پاسدار ما آقای زنگویی از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه روزی که خدمت آقا بودیم، من معرفی کردم. گفتم کسی که با آمریکایی‌ها صحبت می‌کرد ایشان بود که به زبان انگلیسی، هندی و بقیه مسلط است. آقا نگاهی کرد و گفت خدا را شکر فقط صدای آقای زنگویی را شنیدند و اگر ایشان را می‌دیدند زهره‌ترک می‌شدند. آن خنده در عکس‌ها سر همین موضوع است.
وی همچنین درباره مباحثی که گاهی درباره پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام (ره) و دلایل این ماجرا مطرح می‌شود، گفت: فرآیند تصمیم ولی‌فقیه مهم نیست و نباید توجه کنید. به‌هر دلیلی، مهم نیست. برخی مواقع متاسفانه دوستان بیان می‌کنند که در چه فرآیند امام یا آقا دستور داده‌اند و به فرآیند توجه می‌کنند؛ این گرفتاری است.