استقلال نه! به فولاد تعهد دارم

گفت وگو با جواد نكونام درباره شایعه داغ پیوستنش به استقلال

استقلال نه! به فولاد تعهد دارم

دوشنبه شب گذشته، فولاد یها جواد نكونام را با یك جشن تولد داغ، غافلگیر كردند. فضای این مراسم خودمانی و جالب بود. همه تیم برای نكونام سنگ تمام گذاشتند. سورپرایز او هم با یك خبر جعلی از دعوای دو بازیكن، راست و ریست شد. به جواد گفتند این اتفاق افتاده و وقتی او از راه رسید دو فرزند، برادرش و مجموعه تیم را دید كه منتظرش هستند تا سورپرایزش كنند. بعد از این مراسم، گف ت وگویی با سرمربی موفق فولاد داشتیم. او از آرزوهای فوتبالی و غیر فوتبال یاش گفت. از ای نكه فصل سختی در انتظار فولاد است.

آقا جواد تولدتان مبارك...
ممنون. باید از همه اعضای تیم تشكر كنم. مرا سورپرایز كردند. از بودن در فولاد لذت می‌برم. بازیكنان، كادر فنی، مسوولان تیم، مدیریت باشگاه، مدیریت كارخانه و خلاصه همه و همه همسو هستند.
در لحظ های كه شمع كیك‌تان را فوت می‌کردید چه آرزویی داشتید؟
بزرگترین آرزوی من این بود و هست كه مردم ایران در شرایط خوبی باشند و این مشكلات از بین برود. هر روز چیزهایی درباره این مشكلات می‌شنویم كه ناراحت كننده است. من درخوزستان كار می‌كنم. مردم این استان هم با مشكلات ریز و درشتی روبه‌رو هستند. خیلی‌ها به من پیام می‌دهند. مشكلات واقعا زیاد است. چرا مسوولان اقدام اساسی نمی‌كنند؟ از ته دلم دعا كردم انشاا... روزی برسد كه دیگر مردم مشكل نداشته باشند و بتوانند راحت زندگی كنند.
آرزوی فوتبالی هم داشتید؟
شما با تلاش و كوشش به آرزوی فوتبالی خود می‌رسید. من هم اول از همه آرزو دارم فولاد موفق باشد. فصل سختی در پیش داریم. تلاش و كوشش بچه‌ها را كه می‌بینم انگیزه می‌گیرم. انشا... بتوانیم فصل خوبی را سپری كنیم.
بچه‌ها چطور سورپرایزتان كردند؟
در اتاقم بودم كه یكی از اعضای كادر فنی آمد و گفت دو نفر از بچه‌ها دعوایشان شده. من تعجب كردم. چرا بچه‌ها باید دعوا كنند؟ سریع رفتم كه خودم را برسانم و ببینم چه اتفاقی افتاده كه سورپرایزم كردند. دیدم آریان و آرینا دختر و پسرم و همین‌طور برادرانم هم آمده‌اند و خلاصه سورپرایز شدم.
عادل فردوسی‌پور هم ویدئوی جالبی برای تبریك با چاشنی كری‌خوانی به شما فرستاده بود...
ممنون از عادل. همه آزاد هستند برای من كری بخوانند. مهم این است كه در بازی چه اتفاقی می‌افتد. او برای بازی پینگ‌پنگ كری خوانده بود. من كه ادعایی در آن ندارم و منتظر ببینم در فوتبال كری می‌خواند یا نه؟(خنده)
سراغ یكی از بحث های داغ این روزها برویم. جواد نكونام و استقلال. شفاف جواب دهید آیا ممكن است این همكاری شكل بگیرد؟
من با فولاد خوزستان قرارداد بستم و اخلاقی به این تیم تعهد دارم. در حال حاضر در دومین مرحله از آماده سازی خود هستیم. اردوی اول در تهران برگزار شد. الان هم در كردان هستیم. همیشه می گویند هر چه بكاری، همان را درو می كنی. الان مهم ترین مقطع فصل است، با این كه مسابقات شروع نشده. باید طوری با بازیكنان كار كنیم كه برای یك فصل سخت آماده شوند. مهم‌ترین نكته این است که نمی‌دانیم چه چیزی انتظار ما را می‌كشد. بیماری كرونا باعث شده تا همه چیز از روند عادی خود خارج شود. فصل بعد ممكن است هزار و یك اتفاق بیفتد. بازی‌ها تعطیل شود. مسابقات عقب بیفتد. این‌ها چیزهایی است كه ما از آن خبر نداریم ولی می‌توانیم خودمان را برای همه چیز آماده كنیم.
با توجه به حر فهایی كه زدید شما را در فولاد خواهیم دید.
همانطور كه گفتم من با فولاد قرارداد دارم. اینجا نظم و انضباط وجود دارد. همه چیز سر جای خودش است. برای من این مسائل اهمیت زیادی دارد.
فولاد امسال در لیگ قهرمانان هم حضور خواهد داشت. البته ابتدا باید در پلی آف بازی كنید. این برای شما بسیار حیاتی است كه بتوانید به مرحله گروهی برسید.
قطعا همینطور است. باید قرعه‌كشی صورت بگیرد و ببینیم به چه تیمی می‌خوریم. تیم‌های بزرگ هم به پلی‌آف می‌آیند. در گذشته دیدید كه السد هم در پلی‌آف بازی كرد. هر تیمی كه به لیگ قهرمانان آمده، قهرمان است. همه مدعی هستند و می‌خواهند به مرحله گروهی برسند. فعلا نمی‌توانیم به مرحله گروهی فكر كنیم چون ابتدا باید از پلی‌آف رد شویم.
هدف شما با فولاد در فصل جدید چیست؟
همانطور كه می‌دانید فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و شما نمی‌توانید بگوئید من قهرمانی می‌خواهم. با حرف زدن كسی به هیچ هدفی نمی‌رسد. همیشه چه در دوران بازیگری و چه در دوران مربیگری مقابل این سوال یك جواب داشته‌ام. این‌كه پیش از هر چیز، با تمام توان و تاش كار می‌كنیم و به زمین می‌رویم. فولاد سال گذشته به جایی رسید كه كسی فكرش را نمی‌كرد. شاید اول فصل می‌گفتید فولاد سهمیه می‌گیرد، همه فكر می‌كردند شوخی است. هزینه‌ای كه سال گذشته ما كردیم بسیار كمتر از تیم‌های مدعی بود. البته من معتقدم می‌توانستیم نایب قهرمان شویم، اگر در دو بازی هفته‌های پایانی یكسری اتفاقات نمی‌افتاد. یاد گرفته‌ایم به هیچ چیز قانع نباشیم. همیشه تلاش می‌كنیم كه فردا بهتر ظاهر شویم. این تفكری است كه در تیم ما غالب است.

بازیكن باید خودش از خودش مراقبت كند
من همیشه به بازیكنان می گویم اگر می خواهید پیشرفت كنید، باید خودتان بخواهید. اگر خودتان نخواهید و من جواد نكونام هر كاری هم كنم، پیشرفت نمی‌كنید. بازیكن باید خودش از خودش مراقبت كند. تغذیه و استراحت مناسب داشته باشد. دور از فضای حاشیه ای باشد. تمركزش را روی فوتبال بگذارد. شك نكنید اگر بازیكن قواعد فوتبال را رعایت كند، موفق می شود. این می شود كه می بیند گاهی یك بازیكن در بدترین شرایط رشد می كند و تبدیل به ستاره می شود.