حکم قصاص برای قاتل با 50 قسم

حکم قصاص برای قاتل با 50 قسم


مردی که متهم است دوست خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده با مراسم قسامه از سوی اولیای دم به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام جم،  در این پرونده مهرداد متهم است، 16 آبان 96 دوست خود را به نام سیاوش با شلیک گلوله در بزرگراه آزادگان به قتل رسانده. متهم به قتل در جریان تحقیقات منکر قتل عمد شد و گفت: من روز حادثه برای پایان دادن به مشکل مالی که با مقتول داشتم، با او قرار گذاشتم. وقتی به محل قرار در اتوبان آزادگان رسیدم، او به رویم سلاح کشید. برای دفاع از خودم سعی کردم سلاح را از دستش بگیرم که گلوله‌ای شلیک شد و به دوستم اصابت کرد. من هم از ترس فرار کردم.
این در حالی است که پسرعمه مقتول که در محل درگیری حضور داشت ، در تشریح ماجرا گفت: وقتی متهم به محل قرار رسید. ابتدا با چوب شیشه ماشین را شکست و بعد هم با سلاح به سیاوش شلیک کرد و گریخت. شوکه شده بودم و با اورژانس و پلیس تماس گرفتم  که سیاوش در بیمارستان فوت کرد. متهم دروغ می‌گوید و پسردایی‌ام سلاح نداشت.
در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم درخواست قصاص کرده و متهم و شاهد ماجرا ادعاهای قبلی خود را تکرار کردند. قضات هم موضوع را از مصادیق لوث تشخیص داده و حکم به قسامه دادند. اولیای دم طی دو جلسه 50 نفر از بستگان خود را به دادگاه آورده و آنها قسم خوردند که مهرداد قاتل است.
پس از برگزاری مراسم قسامه قضات وارد شور شده و حکم به قصاص متهم دادند.