بازیگران کیمیاگر معرفی شدند

بازیگران کیمیاگر معرفی شدند


بیست‌وچندسال پیش کتاب «کیمیاگر» به بازار کتاب ایران راه پیدا کرد و خیلی‌ها شیفته‌اش شده‌اند. چه بسا کسانی کتاب‌خواندن را از همین کتاب آغاز کردند و با کیمیاگر کتابخوان شدند یا هستند کسانی که چند کتاب بیشتر در زندگی نخوانده‌اند اما یکی از این کتاب‌ها کیمیاگر است. پائولو کوئلیو به عنوان یک نویسنده برزیلی خیلی سریع به شهرت رسید و کیمیاگرش طرفداران زیادی پیدا کرد؛ هم در زادگاهش، هم در سایر کشورهای جهان و البته در ایران. شاید منتقدانی بر این عقیده بودند که آرا و اندیشه‌های کوئلیو برآمده از عرفان شرقی است، مولانا و حافظ و دیگر شاعران و اندیشمندان ایرانی خیلی پیش از او همین اندیشه‌ها را در آثارشان بازتاب داده‌اند اما واقعیت این بود که کوئلیو با کیمیاگرش توانست یک داستان جذاب و گیرا بنویسد و کیمیاگری کند.
در واقع تا حالا بیش از ۱۰۰میلیون نسخه از رمان کیمیاگر در سراسر جهان فروخته شده و این کتاب با ترجمه به ۵۶زبان جهان، رکورددار گینس به عنوان کتابی است که تاکنون بیش از هر اثر ادبی دیگری از نویسندگان در قید حیات ترجمه شده‌است.
حالا تصور کنید قرار باشد از این کتاب یک فیلم سینمایی ساخته شود. در طول دو دهه گذشته بارها کتاب کیمیاگر سر خط خبرها بوده ولی تازه‌ترین خبرها حکایت از ساخت یک اثر سینمایی برا اساس این رمان ماندگار دارد که گویا بازیگران آن هم مشخص شده‌اند.
ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر نوشته که سه بازیگر اصلی اقتباس سینمایی از رمان کیمیاگر اثر معروف پائولو کوئلیو معرفی شده‌اند. بر‌اساس این گزارش سباستین دسوزا، تام هولاندر و شهره آغداشلو سه بازیگری هستند که به پروژه سینمایی کیمیاگر پیوسته‌اند.
ویل اسمیت بازیگر هالیوودی، یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم سینمایی است که قرار است از ماه سپتامبر حوالی شهریور در کشور مراکش مقابل دوربین برود و کوین فراکس نیز کارگردانی این فیلم را برعهده خواهدداشت.
اگر از انبوه خوانندگان رمان کیمیاگر باشید، می‌دانید داستان این رمان درباره پسری چوپان به نام سانتیاگو است که بعد از دیدن یک خواب غریب به دنبال رویایش می‌رود تا گنجش را بیابد. قرار است سباستین دسوزا در نقش چوپان اهل اندولس یعنی سانتیاگو بازی ‌کند.
گویا یوردی مولا، یوسف کرکور و اشرف برهوم دیگر بازیگران فیلم کیمیاگر هستند.لاورنس فیشبورن برای 16 سال قصد داشت نسخه سینمایی رمان کیمیاگر را پس از خریداری حق ساخت آن از کمپانی برادران وارنر بسازد. کمپانی برادران وارنر حق اقتباس سینمایی از رمان پرفروش کیمیاگر را سال ۲۰۰۳ به دست آورد. در نهایت این پروژه با تهیه‌کنندگی ویل‌اسمیت (وستبروک استودیو) و همچنین دو کمپانی پالم استار و نتر فیلمز ساخته می‌شود.