خوزستان، نیازمند اقدام قاطع قوه‌قضاییه

خوزستان، نیازمند اقدام قاطع قوه‌قضاییه

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان


 قوه‌قضاییه همیشه به دلیل سالم‌سازی محیط، حکم صادر و نقش اساسی در جامعه بازی می‌کند.  بر هیچ‌کس پوشیده نیست که عملکرد قوه‌قضاییه در دو سال اخیر عملکردی فسادستیز و محکم بوده و موجب شادمانی مردم شده است. مردم خوزستان تاوان سوءمدیریت و بی‌مدیریتی  مسؤولان کلان را دارند پس می‌دهند و این قوه‌قضاییه است که باید تنش‌ها و نتیجه سوءمدیریتی که امروز بر وضع خوزستان حاکم است را با دادگاهی کردن مدیران نالایق استان سامان ببخشد.
به حدی بی‌مدیریتی در استان خوزستان رو به وخامت است که درحال آسیب رساندن به وجه ولایتمدار استان است. از این رو به چالش کشیدن زندگی مردم نیازمند برخورد قاطع از سوی قوه‌قضاییه است. مردم خوزستان انتظار دارند قوه‌قضاییه همانند سایر پرونده‌های بزرگ برخورد با فساد در دو سال اخیر، به مساله بی‌مدیریتی مدیران و بحران‌سازی آنها ورود و برخورد قاطع داشته باشند. خوزستان، منطقه‌ای استراتژیک در بحث اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است؛ لذا نیازمند خالی شدن از سوءمدیریت‌هاست. دولت که درحال سپری کردن روزهای آخر خودش است اما به شکل کاملا واضحی رسیدگی به وضعیت مردم را رها کرده است هرچند پیش از این نیز به جد پیگیر وضع مردم نبود ولی این روزها فشار مضاعف‌تری به مردم خوزستان وارد شده است.
اقتدار امروز قوه‌قضاییه که متناسب با اقتدار نظام جمهوری اسلامی است باید در برخورد با مدیران بحران‌ساز خوزستانی و ناآگاه به مشکلات مردم پیاده شود، زیرا محاکمه مدیران نالایق استان موجب بازگشت امید به مردم خوزستان خواهد شد.
سوءمدیریت‌ها بر زندگی مردم این استان خیمه انداخته است و هر چند وقت یکبار خوزستانی‌ها را درگیر یک موضوع می‌کند. هیچ نهادی به‌جز قوه‌قضاییه نمی‌تواند این سوءمدیریت‌ها و حیاط خلوت مدیران کلان را برچیند.