حذف چهره اول ژاپنی‌ها از تنیس المپیک

حذف چهره اول ژاپنی‌ها از تنیس المپیک


شگفتی در تنیس زنان المپیک همچنان ادامه دارد. بعد از حذف اشلی بارتی، تنیسور شماره یک زنان جهان همه تصور می‌کردند مدال طلا بدون دردسر به نائومی اوساکای ژاپنی می‌رسد.  این ستاره 23‌ساله ژاپنی امیدوار بود که پس از افروختن مشعل المپیک بتواند تبدیل به ستاره این بازی‌ها در زمین تنیس هم بشود، اما موفق به رسیدن به این هدف نشد.
اوساکا در دو مسابقه نخست خود موفق ظاهر شد‌ اما مارکتا فوندروسوا، فینالیست سابق اوپن فرانسه از جمهوری چک روز گذشته با رسیدن به سطحی بالاتر در بازی خود و با نمایشی دیدنی توانست 2 بر صفر با نتایج 6بریک و 6بر4 اوساکا را شکست دهد. فوندروسوای 22‌ساله با این پیروزی توانست به دور یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک صعود کند. او در مسابقه بعدی باید با پائولا بادوسا از اسپانیا یا نادیا پودورسکا از آرژانتین روبه‌رو شود.
اوساکا، قهرمان چهار گرند‌اسلم جهان در این بازی چندان سرحال به نظر نمی‌رسید و خوب حرکت نمی‌کرد و به نظر می‌رسید هشت هفته دوری از رقابت‌ها به دلیل مشکلات سلامت روان پیش از بازی‌های المپیک، تاثیر خود را روی او گذاشته است. اوساکا در 25 بازی از 26بازی گذشته خود پیروز شده بود و همچنین عنوان قهرمانی اوپن آمریکا و اوپن استرالیا را نیز از آن خود کرده بود.
در مسابقات دیروز تنیس زنان، دو اتفاق دور از انتظار دیگر هم افتاد. اول این‌که بلیندا بنچیچ سوئیسی با پیروزی 2 بر یک مقابل باربورا کریچیکووا قهرمان رولان گاروس از جمهوری چک، حریف پاولیوچنکووا از روسیه در یک‌چهارم نهایی مسابقات المپیک شد. همچنین کارولینا پلیشکووا نایب‌قهرمان مسابقات ویمبلدون از جمهوری چک با شکست مقابل کامیلا جورجی از رقابت‌های المپیک توکیو کنار رفت. جورجی ایتالیایی که رتبه ۶۱ رده‌بندی جهانی را در اختیار دارد، در این دیدار موفق شد نفر هفتم تنیس زنان را در دو ست متوالی و با نتایج ۶بر۴ و ۶بر۲ شکست دهد تا پس از حذف اوساکا یکی دیگر از بخت‌های مدال نیز از دور رقابت‌ها کنار برود.