واشنگتن: برجام، آغاز مسیری برای تعامل دیپلماتیک جامع‌تر با ایران است

واشنگتن: برجام، آغاز مسیری برای تعامل دیپلماتیک جامع‌تر با ایران است



نماینده آمریکا در امور ایران روز دوشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت که برجام آغاز مسیری برای تعامل دیپلماتیک جامع‌تر با ایران است.
به گزارش فارس، رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران گفت تمامی متحدان و شرکای آمریکا «نگرانی عمیق و فزاینده‌ای درباره سرعت و جهت پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران» دارند.
وی که در جمع خبرنگاران و پس از پایان سفر به اروپا و منطقه غرب آسیا صحبت می‌کرد گفت که بی صبری درباره عدم برگزاری گفت‌وگوها (برای احیای برجام) در حال افزایش است. رابرت مالی روز جمعه در پاریس با دیپلمات‌های ارشد فرانسه، آلمان و انگلیس درباره مذاکرات معلق‌شده وین در خصوص برجام رایزنی کرد. سفر مالی به پاریس در ادامه سفرش به منطقه غرب آسیا صورت گرفته بود. مالی و  
دانیل بنیام، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور خلیج فارس از هفته پیش تور منطقه‌ای خودشان را با سفر به ابوظبی آغاز کرده و با شماری از مقام‌های ارشد اماراتی دیدار کردند. دیدار با فواد حسین، وزیر‌خارجه عراق بخشی از برنامه‌های آنها در این سفر بود. هیأت آمریکایی در ادامه به دوحه، پایتخت قطر سفر کرد و در آنجا با وزیر خارجه قطر که یک روز قبل‌تر با همتای ایرانی‌اش دیدار کرده بود رایزنی کردند. آنها در ادامه به عربستان سعودی سفر کردند. در ریاض، مقام‌های آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور رایزنی کردند. مالی سپس گفت‌وگویی تلفنی با وزیر خارجه بحرین داشت.