مرگ تلخ 3 کارگر در مخزن ازت

مرگ تلخ 3 کارگر در مخزن ازت


سه نفر از هفت کارگر حادثه‌دیده در شرکت فولاد ناب آرش ابهر به‌علت سقوط به درون مخزن گاز نیتروژن دچار مسمومیت شدید و خفگی شده و جان خود را از دست دادند.
 به گزارش خبرنگار جام‌جم، مسؤول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان زنجان در این‌باره گفت: ساعت 15 و 57 دقیقه سه‌شنبه وقوع حادثه مسمومیت و خفگی با گاز نیتروژن به مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ زنجان اعلام و درخواست کمک شد که بلافاصله سه دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های قروه و پایگاه ریلی شهرستان خرمدره عازم محل می‌شوند.
جواد مرادی افزود: امدادگران اورژانس پس از رسیدن به محل به کمک سه کارگر سقوط کرده به مخزن مایعات گازی شتافته و آنان را تحت عملیات احیاي قلبی- ریوی قرار داده و آنها را به بیمارستان الغدیر ابهر انتقال دادند. چند کارگر مصدوم نیز قبل از رسیدن آمبولانس‌ها به محل با دیگر خودروهای حاضر در محل برای درمان به بیمارستان منتقل شده بودند.
محمدرضا انصاری‌، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز درباره علت این حادثه گفت: یک نفر از کارگران برای پاکسازی یکی از دهانه‌های مخزن آهن اسفنجی، اقدام می‌کند که به‌دلایل نامشخص به درون مخزن مخروطی‌شکل حاوی گاز ازت سقوط می‌کند که به‌دنبال آن دو کارگر دیگر برای نجات جان همکار حادثه‌دیده وارد مخزن شده که خود نیز دچار مسمومیت شدید شده و در پی آن چهار کارگر دیگر نیز گرفتار این حادثه می‌شوند.
وی با بیان این‌که همکاران ذی‌ربط اداره کار شهرستان ابهر به محض اطلاع از حادثه در محل حاضر می‌شوند تا در جریان چگونگی این رخداد قرار گیرند، اظهار کرد: در صورت کسب نتیجه و دریافت اطلاعات دقیق و کامل، علت وقوع این حادثه از طریق روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اطلاع‌رسانی خواهد شد.