مرگ زن جوان به خاطر جا ماندن گازاستریل در شكمش

مرگ زن جوان به خاطر جا ماندن گازاستریل در شكمش

اشتباه خانم دكتر موقع عمل جراحی سزارین باعث شد گازاستریل سه سال در شكم زن جوان جا بماند و سرانجام باعث مرگ وی شود.  
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 11 و 45 دقیقه صبح دوشنبه هفدهم آبان امسال زن 25 ساله‌ای بعد از عمل جراحی از ناحیه شكم، در یكی از بیمارستان‌های تهران فوت شد. مرگ او مشكوك بود و ماموران كلانتری رازی موضوع را به بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران اطلاع دادند. در ادامه تحقیقات مشخص شد گازاستریلی كه از سه سال قبل و هنگام عمل سزارین در شكم این زن جامانده بوده، باعث شده او حالش بد شده، سرانجام فوت كند و اکنون خانواده‌اش بابت مرگ او شكایت داشتند.
حبیب‌ا... صادقی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران در این‌باره  به جام‌جم گفت: «جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشكی‌قانونی منتقل شد. قرار شد از مسوولان كادر درمان بیمارستان و نیز پزشكی كه سه سال قبل او را عمل سزارین كرده نیز تحقیق شود. فیلمی از زمان خروج گازاستریل از بدن این بیمار در بیمارستان تهیه شده كه قرار شد برای روشن شدن ابعاد پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گیرد.»
شوهر زن فوت‌شده به جام‌جم گفت: «همسرم 25 ساله بود و دو دختر پنج و سه ساله از او به یادگار مانده است. سیزدهم مهر سال 97 همسرم، دختر دوم‌مان كلثوم را باردار بود، او را به بیمارستان بردم كه دكتر معالجش گفت او باید تحت عمل سزارین قرار گیرد تا مادر و فرزند زنده بمانند و قبول كردم. بعد از سزارین و بهتر شدن حالش،  مادر و نوزاد مرخص شدند. یك هفته شكم‌درد داشت. همسرم را نزد پزشك بردم و اعلام كرد این درد بعد از زایمان، طبیعی است و هر شش ماه این درد سراغش می‌آید. سونوگرافی و سی‌تی اسكن  می‌داد، اما هیچ‌كس تشخیص درستی برای آن نداشت و فقط دارو  می‌خورد تا دردش كم شود. از یك ماه قبل دردهای شكمی او بیشتر شد. ام‌آر‌ای نشان داد چیزی شبیه كیست در شكم او وجود دارد که بزرگ شده و سیزدهم آبان امسال در بیمارستان تحت عمل قرار گرفت. كادر درمانی به من گفتند كه كیست را بیرون آوردند و حال او بهتر  می‌شود. او دو شبانه‌روز بستری بود. چند روز بعد حال او بدتر شد و وی را به بیمارستان دیگری بردم. وقتی وضعیت و پرونده بالینی‌اش را بررسی كردند، گفتند كه از سه سال قبل گازاستریل در شكم او جا مانده كه بیمارستان قبلی آن را بیرون آورده اما وجود گازاستریل در این سال‌ها در بدن او باعث شده که بخشی از روده‌اش دچار مشكل شود و عفونت شكم او را بگیرد. حالا از مقصران مرگ همسرم شكایت دارم.