نمایش فیلم‌های ایرانی در شبکه تلویزیونی سریلانکا

نمایش فیلم‌های ایرانی در شبکه تلویزیونی سریلانکا


به همت امور بین‌الملل رسانه ملی و تلاش اداره کل همکاری‌‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تا 6 آذر (6تا27نوامبر2021) فیلم‌های ایرانی در شبکه تلویزیونی سراسری سریلانکا به نمایش درمی‌آیند. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، طی مذاکرات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا با شبکه‌‌های تلویزیونی این کشور و پیگیری اموربین‌الملل سازمان، هماهنگی‌‌های لازم برای تبادل و ارسال تولیدات فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران به منظور پخش از شبکه تلویزیونی‌ هاریتای سریلانکا انجام گرفت.
با ادامه شیوع ویروس کرونا و به دلیل برگزار نشدن جشنواره در روز جهانی کودک، شبکه تلویزیونی سراسری سریلانکا در نظر دارد به‌منظور ایجاد فرصت برای شناخت فرهنگ‌‌های مختلف به پخش فیلم‌ها و مستندهایی با موضوع کودک بپردازد. با توجه به اقبال شبکه‌‌های سراسری سریلانکا از فیلم‌های ایرانی، در بین آثار ارسالی به شبکه‌ هاریتا، تولیدات جمهوری اسلامی ایران نیز به چشم می‌خورد. فیلم‌های «بلوگا»، «هشتگ دوچرخه‌ باز» و «پنجره» از آثار ارسالی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، قرار است در تاریخ‌‌های یاد‌ شده در دو نوبت صبح و عصر در شبکه تلویزیونی‌ هاریتا نمایش داده شود. تله‌ فیلم بلوگا که در بیست و یکمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اشلینگل به کسب دیپلم افتخار نائل شده است، تولید سیما‌‌فیلم به‌کارگردانی مهدی جعفری،تهیه‌کنندگی احمدزالی و نویسندگی فرهاد پورسعیدی محصول سال 93 ایران است. این فیلم با موضوع شکار بی‌رویه و غیرمجاز فیل‌ ماهی که یکی از ارزشمندترین و گرانبهاترین ماهی‌های دریای خزر است با نقش‌آفرینی پژمان بازغی، مجید پتکی و جمعی از بازیگران گیلانی تولید و پخش شده است. داستان فیلم روایت نوجوانی است که پدرش به‌صورت غیرقانونی ماهیگیری می‌کند و به همین دلیل گرفتار می‌شود.
تله فیلم هشتگ دوچرخه‌باز از تولیدات سیمای مرکز اصفهان به کارگردانی مصطفی نظری‌زاده و نویسندگی علی خودسیانی درباره تنهایی پیرمردی به نام حاجی‌ باباست که تنها همدمش دوچرخه‌ای قدیمی است که در سانحه‌ای دزدیده می‌شود و جست‌وجو برای یافتن آن با تلاش نوه‌‌های حاجی‌ بابا سرآغاز اتفاقات بعدی داستان فیلم می‌شود. از ویژگی‌‌های جذاب این تله‌فیلم اشاره به تأثیر استفاده از فضای مجازی در خانواده و مقایسه اصفهان جدید و قدیم است. این فیلم با هنرمندی بازیگرانی همچون حسن اکلیلی، شهره موسوی و جمعی از هنرمندان حرفه‌ای اصفهان با رویکرد پیوند میان سنت و مدرنیته تولید شده است.