کتاب‌هایی درباره علامه

کتاب‌هایی درباره علامه


 درباره استاد بزرگ تفسیر و فلسفه اسلامی آیت ا... سید محمدحسین  طباطبایی کتاب‌های مختلفی  منتشر شده که با خواندن آنها می‌توانید با گوشه‌هایی از زندگی شخصی، سلوک اخلاقی و دیدگاه‌های علمی و فلسفی استاد آشنا شوید. در این ستون می‌خواهیم چند کتاب را در این زمینه معرفی کنیم.
 مرزبان وحی و خرد
این کتاب، مجموعه مقالاتی است در یادمان علامه طباطبایی توسط مؤسسه‌بوستان کتاب،  منتشر شده است. کتاب با یادداشتی از ناشر و سال‌شمار زندگی علامه طباطبایی آغاز شده و مطالب بدون فصل‌بندی خاصی دربردارنده مجموعا 32مقاله از مؤلفان مختلف درباره علامه طباطبایی است. در این کتاب می‌توانید مقالات ارزشمندی از بزرگانی چون آیت‌ا... مصباح یزدی،علامه محمدرضا حکیمی، حجت‌الاسلام حسین واثقی، آیت‌ا...هاشم‌هاشم‌زاده‌هریسی،آیت‌ا...محمدهادی‌معرفت، حجت‌الاسلام جواد محدثی و نویسندگان و پژوهشگران برجسته دیگر را درباره جلوه‌های گوناگون شخصیت و آثار ایشان بخوانید. این کتاب برای پژوهشگران و کسانی که به صورت علمی به موضوعاتی مانند تفسیر، علم اخلاق، فلسفه اسلامی و.. علاقه دارند، مفید است.
 درباره علامه سید محمد حسین طباطبایی
این‌کتاب را انتشارات کلبه شروق در زیر مجموعه «حدیث روزگاران» منتشر کرده و به نقل خاطرات شفاهی مرحوم سید هادی خسرو شاهی از کلاس‌های استاد اختصاص دارد. ناشر در معرفی کتاب آورده است: بی‌تردید مرحوم علامه طباطبایی یکی از برجسته‌ترین و شاخص‌ترین شخصیت‌های دینی جهان اسلام در دوران معاصر است که ابعاد گوناگون علمی و معنوی را در وجود خود متجلی ساخته بود اما با همه اینها بسیاری از زوایای شخصیت علمی و عرفانی ایشان هنوز ناشناخته و پنهان مانده است و جامعه اسلامی هنوز به عمق معارف به جای مانده از ایشان پی نبرده است. فرصت را مغتنم شمردیم و پای صحبت شاگرد با سابقه علامه طباطبایی قدس‌سره که رابطه‌ای ۲۵ساله و دیرینه با ایشان داشته، نشستیم تا از خاطرات و نظرات ایشان بهره برده و زوایای ناشناخته این عالم ربانی را شناسایی و به مخاطبان معرفی کنیم.
 زندگی علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
این کتاب را انتشارات روایت فتح منتشر کرده و حبیبه جعفریان آن را با نثری داستانی و روایتی خواندنی منتشر کرده است. این کتاب سال1397 منتشر شده و کسانی که به کتاب‌های الکترونیکی علاقه دارند، می‌توانند در نرم افزار کتابخوان سوره مهر نسخه اندروید را  هم پیدا کنند. ویژگی خاص این کتاب این است که به‌جای زبانی علمی و پژوهشی، زندگی این علامه بزرگ را به‌صورت داستانی روایت می‌کند و برای گروه‌های سنی مختلف و کسانی که به زبان علمی تسلط زیادی ندارند، خیلی مناسب است.
 زلال حکمت
اسم دقیق و کامل کتاب این است« زلال حکمت در اخلاق، آداب زندگی و سیر و سلوک: زندگی و سلوک عارف بالله علامه سیدمحمدحسین طباطبایی».
این کتاب نوشته نرگس علی‌مردانی است و نشر وزرا آن را منتشر کرده است. کتاب حاضر، هشتمین مجلد از مجموعه «زلال حکمت» است که به زندگی بزرگان علم و دین می‌پردازد. در این کتاب به شرح زندگی و تبیین حکمت‌های عارفانه علامه طباطبایی پرداخته شده است.