صلح و سازش در پرونده  سرباز راهور و عنابستانی

سخنگوی ناجا خبر داد

صلح و سازش در پرونده سرباز راهور و عنابستانی

 صلح و سازش در پرونده عنابستانی، هک پمپ بنزین‌ها، معتادان متجاهر و برخورد با فروشندگان سلاح، مهم‌ترین موضوعاتی بود که در نشست دیروز سخنگوی ناجا با خبرنگاران مطرح شد.
به گزارش جام‌جم، در این نشست خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده عنابستانی پرسید که سردار مهدی حاجیان در این باره گفت: این موضوع با صلح و سازش بین دو طرف خاتمه پیدا کرد.
سخنگوی ناجا سپس به موضوع هک جایگاه‌های سوخت اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با توجه به ظرفیت‌هایی که به‌خصوص در پلیس فتا در اختیار دارد و همچنین بهره بردن از سایر سازمان‌های مربوط به این موضوع به‌خوبی ورود پیدا کرد. این موضوع با ورود نهادهای مرتبط برای بازگرداندن و برقراری سیستم‌ها و همچنین خدمات‌رسانی به مردم در جایگاه‌های سوخت حل شد در واقع نیروی انتظامی در بحث شناسایی اخلالگران و همچنین در بحث بازگرداندن سیستم‌ها کمک قابل‌توجهی داشت.
وی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: نیروی انتظامی این توانایی را دارد که معتادان متجاهر را کمتر از یک هفته جمع‌آوری و تحویل نهادهایی که وظیفه نگهداری از آنها را به‌‌عهده دارند، دهد. این در حالی است که در این ارتباط برخی زیرساخت‌ها همچون پیشگیری از اعتیاد و درمان آن به‌خوبی فراهم نشده و بسیاری از سازمان‌های مربوط در این خصوص باید پاسخگو باشند چرا که این مهم به‌عنوان یک دغدغه مورد مطالبه ما بوده‌است.
سردار حاجیان در ادامه به برخورد قاطعانه و جدی نیروی انتظامی با قاچاقچیان سلاح اشاره کرد و گفت: امنیت مردم خط قرمز ناجاست، از این رو نیروی انتظامی با افرادی که نظم و امنیت و آسایش مردم را برهم می‌زنند و همچنین افرادی که در قاچاق سلاح نقش دارند برخورد قاطعانه‌ای خواهد داشت و براساس قانون با آنها برخورد خواهد کرد. اشراف و تسلط اطلاعاتی پلیس در این حوزه در سطح بالایی قرار دارد البته قوانین و مجازات افرادی که سلاح غیرمجاز وارد می‌کنند باید بازدارنده باشد.