اقدام یک کتابفروشی برای آسان کردن کتابخوانی مهمانان خارجی ایران

اقدام یک کتابفروشی برای آسان کردن کتابخوانی مهمانان خارجی ایران


گروه فرهنگ‌وهنر: همان‌طور که می‌دانید این روزها طرح پاییزه 1400 در سراسر کشور برگزار می‌شود و کتاب‌دوستان می‌توانند با تخفیف‌های خوبی کتاب بخرند. برای استفاده از این طرح البته نیاز است که شماره ملی افراد در سامانه وارد شود اما اتباع کشورهای دیگر ازجمله افغانستانی‌های مقیم ایران به دلیل نداشتن شماره ملی از این امکان محرومند. حالا یک کتابفروشی در تهران، برای این مشکل هم چاره‌ای اندیشیده تا مهمانان خارجی مقیم ایران بتوانند با شرایط یکسان با شهروندان ایرانی و همان تخفیف در طرح پاییزه کتاب خریداری کنند.
صفحه اینستاگرامی کتابفروشی کیهان، یکی از کتابفروشی‌های راسته کتاب انقلاب، همزمان با آغاز طرح پاییزه کتاب 1400، در پستی اعلام کرد در این دوره از طرح پاییزه کتاب، دوستان و هموطنان افغانستانی که به دلیل نداشتن کد ملی امکان استفاده از تخفیف‌ طرح‌های فصلی را ندارند، می‌توانندکتاب‌های مورد نظر خود را با همان تخفیف از کتابفروشی کیهان تهیه کنند.
علیرضا محبی، مدیر کتابفروشی کیهان به ایبنا گفته است: از آنجا که استفاده از کد ملی هموطنان هم به‌نوعی استفاده از یارانه ملی بود و شاید اختصاص آن به این شیوه درست نبود، طی مشورت با صاحب ایده در صفحه اینستاگرامی کتابفروشی اعلام کردیم که اتباع افغانستانی حاضر در کشور می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با شرایط یکسان با شهروندان ایرانی و همان تخفیف طرح پاییزه کتاب خریداری کنند.
وی افزود: البته اتباع کشورهای دیگر مانند پاکستان، عراق، ترکیه، یمن، سوریه، لبنان، تاجیکستان و ... هم می‌توانند تخفیف را با همان شرایطی که شهروندان ایرانی کتاب می‌خرند، دریافت کنند.