آغاز ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه

آغاز ساماندهی محوطه گنبد سلطانیه


عملیات سامان‌دهی محوطه پایگاه میراث‌جهانی گنبد سلطانیه با فاصله یک‌روز پس از دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی شد.
امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان دراین‌باره می‌گوید: وزیر میراث‌فرهنگی در بازدید از پایگاه میراث‌جهانی گنبد سلطانیه خواستار سامان‌دهی محوطه و اطراف گنبد و برج و باروی ارگ شد که اجرای دستور ایشان با انجام پاکسازی، بوته‌کنی، چمن‌کاری، سامان‌دهی فضای اطراف، حصارکشی، رنگ‌آمیزی، کاشت گل‌های زینتی، نصب تابلوهای معرفی به سه زبان، مرمت‌های موضعی کاوش‌های انجام‌شده داخل برج و بارو و… آغاز شد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید پنجشنبه ۲۷آبان‌ از جاذبه‌های شهرستان سلطانیه در میان خبرنگاران و مسوولان استانی و شهرستانی گفته بود: وضعیت محوطه پایگاه میراث‌جهانی گنبد سلطانیه زیبنده یک اثر جهانی نیست و نیاز به سامان‌دهی دارد.
سیدعزت‌ا... ضرغامی خواستار سامان‌دهی محوطه این اثر جهانی با مشارکت شهرداری ‌شد و افزود: تلاش می‌کنیم با اعتباراتی که در سفرهای استانی تخصیص داده خواهد شد به این موضوع کمک کنیم تا این محوطه برای گردشگران داخلی و خارجی و مردم دنیا جذابیت و گیرایی داشته باشد.
گنبد سلطانیه تنها اثر جهانی استان زنجان در شهر سلطانیه واقع شده است.