آسایش بیشتر برای زائران غیرایرانی در زائرسرای میرجاوه

آسایش بیشتر برای زائران غیرایرانی در زائرسرای میرجاوه

زائرسرای آستان‌قدس رضوی در منطقه مرزی میرجاوه افتتاح شد تا عرصه خدمت‌رسانی به زائران حضرت امام‌رضا(ع) و همچنین زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین حسینی گسترده‌تر شود.
به گزارش جام‌جم این زائرسرا که توسط آستان‌قدس رضوی ساخته‌شده چند روز پیش با حضور حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان‌قدس رضوی و برخی مسوولان بلندپایه سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.  این مجتمع که در زمینی به مساحت 60 هزار مترمربع و با 5100 مترمربع زیربنا ساخته شده، مانند 22مجتمع بین‌راهی دیگر که توسط آستان‌قدس رضوی در نقاط مختلف کشور ساخته‌شده از بهترین امکانات خدماتی و رفاهی برخوردار است.
حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان‌قدس رضوی در مراسم افتتاح این مجتمع گفت: خداوند متعال را شاکریم که موفق به احداث بیست‌وسومین مجتمع بین‌راهی آستان‌قدس رضوی در مرز میرجاوه برای خدمت‌رسانی به مهمان حضرت‌رضا(ع) شدیم. این زائرسرا با امکانات رفاهی مناسب به زائرانی که از پاکستان با رنج و مشقت فراوان برای زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) وارد ایران اسلامی می‌شوند، خدمت‌رسانی خواهد کرد تا خستگی راه را از تن بزدایند و باانرژی مضاعف برای تشرف به مشهد مقدس ادامه مسیر دهند.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز در مراسم افتتاح این مجتمع گفت: این مجتمع مدام طی سال با کمک شبکه خادمیاران رضوی به زائران ورودی خدمت‌رسانی خواهد کرد و اوج این خدمت در ایام اربعین و عبور کاروان‌های زائران پاکستانی از ایران خواهد بود.
محمدحسین استادآقا افزود: امیدواریم بتوانیم با همراهی و حمایت مسوولان استانی، مانند سه نقطه مرزی دیگر، میزبان خوبی برای زائران اباعبدا...‌الحسین(ع) باشیم.
وی احداث و توسعه مجتمع‌های میان‌راهی را یکی از خدمات این بنیاد برشمرد و گفت: با احداث مجتمع میان‌راهی جدید آستان‌قدس رضوی در نقطه‌صفر مرزی میرجاوه، بستر مناسبی برای توسعه خدمت به زائران فراهم‌شده و امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای دلدادگانی باشیم که از این نقطه وارد ایران اسلامی می‌شوند و به سمت مشهد یا کربلای‌معلی سفر می‌کنند.
دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان‌قدس نیز ضمن اعلام اینکه مجتمع میان‌راهی میرجاوه با بودجه‌ای بالغ بر 60میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این زائرسرا در نوع خود از نظر سطوح و ظرافت‌های معماری اسلامی و اصول مهندسی در شرق کشور کم‌نظیر است.
محسن مکیان افزود: تحقیقاتی مقدماتی و ارزیابی‌های اولیه برای اجرای این پروژه از سال‌96 آغاز و عملیات عمرانی آن نیز در خرداد97 کلید خورد و امروز به‌طور رسمی افتتاح شد. به گفته وی این مجموعه درخصوص اهداف والای کرامت انسانی برگرفته از سیره رضوی در مساحتی بالغ بر 6هکتار با بیش از 5هزار مترمربع زیربنا و 20هزار مترمربع محوطه باز احداث‌شده و فضایی بسیار مناسب برای میزبانی از زائران است.