تلنگر

تلنگر

گروگانگیری برای فرار از بدهی 15هزاردلاری
مرد جوان برای این‌که بدهی 15 هزاردلاری خود را به مرد طلافروش نپردازد نقشه گروگان گرفتن او را طراحی کرد اما ناکام ماند. به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، بیستم آبان امسال مرد طلافروشی به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران رفت و از مرد بدهکارو دو همدستش به اتهام آدمربایی‌، زخمی کردن وی و دوستش وسرقت اموالش شکایت کر‌د.
با دستور قضایی پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد وشاکی در تحقیقات گفت‌: درباشگاه ورزشی با مردی به نام فرشید آشنا شدم‌. یک روز نزدم آمد و برای معامله کاری‌اش 15‌هزاردلار ازمن قرض گرفت و قرار شد درزمان مشخص دلار‌ها یا معادل آن را بپردازد اما به وعده‌اش عمل نکرد. وقتی فهمید از او شکایت کرده‌ام، خواست صبح نوزدهم آبان به خیابان فرشته در شمال تهران بروم تا دلارها را تحویل بگیرم که با دوستم سر قرار رفتم‌. مرد بدهکار همراه مردی جوان ازخودروی سوناتا پیاده شد و با چوبدستی و تبر‌، هردوی ما را زخمی کردند و سپس ما را ربودند و با خود بردند. دو ساعت گروگان بودیم. پشت چراغ قرمز آنقدر به در خودرو لگد زدم که بازشد و به بیرون پرت شدم. آدمربایان قصد داشتند مرا به داخل خودرو ببرند که رهگذران به کمکم آمدند و آنها نیز فرار کردند. دو آدمربا پس از مسافتی دوستم را هم آزاد کردند.
دو روز پیش رد یکی از متهمان به نام مهرداد در یکی از باشگاه‌های ورزشی تهران به دست آمد و دستگیر شد.
او در تحقیقات گفت: فکر نمی‌کردم دوستم به نام فرشید این طور مرا به دردسر بیندازد. او به من نگفته بود که از شاکی 15 هزاردلار پول گرفته و بدهکار است. من هم در باشگاه با او دوست و آشنا شدم. در جریان یک معامله کاری یک چک 500 میلیون تومانی‌ام دست او بود. گفت برای این‌که چک من را پس بدهد باید کمکش کنم تا از یک مزاحم انتقام بگیرد و اورا تنبیه کند که قبول کردم و سر قرار رفتیم و با تبر و چوبدستی شاکی و مرد همراهش را زخمی کردیم. بعدهم من و فرشید و راننده‌ای که با ما بود فرارکردیم‌. من دستگیر شدم و خبری از آنها ندارم.  محمد‌رضا صاحب جمعی‌، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران در این باره گفت‌: تحقیقات برای دستگیری دو همدست فراری متهم ادامه دارد.
خودکشی بعد از قتل همسر
مرد میانسال پس از قتل همسرش، با شلیک گلوله به زندگی‌اش پایان داد.
سرهنگ علیرضا دلیری، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه به سایت پلیس گفت: ساعت هشت صبح سه‌شنبه اولین روز آذر امسال، یک مورد تیراندازی و قتل در شهرک معلم کرمانشاه به ماموران گزارش شد. آنها با حضور در محل، با دو جسد که یکی متعلق به زن خانواده و دیگری شوهر او بود رو‌به‌رو شدند.
شواهد نشان می‌داد مرد میانسال با اسلحه شکاری همسر خود را به قتل رسانده و سپس به خود شلیک کرده‌است. طبق بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد اختلافات خانوادگی علت این حادثه است.
۶ نفر در انفجار کوره‌ آجرپزی مصدوم شدند
شش نفر به‌دلیل انفجار در کوره آجرپزی روستایی مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
سخنگوی اورژانس کشور به مهر گفت: ساعت 7 و 30 دقیقه دوشنبه اولین روز آذر امسال، وقوع حادثه انفجار در کوره آجرپزی روستای کلوچه خالصه شهرستان میانه استان آذربایجان‌شرقی به اورژانس گزارش شد. وقتی نیروهای امدادی در محل حاضر شدند، پی بردند شش نفر در این حادثه مصدوم و راهی بیمارستان شدند.
فرار 6 مصدوم از صحنه تصادف
خودروی حامل اتباع افغان در جاده جهرم ــ شیراز، واژگون و یک کشته و ۱۰ مصدوم برجای گذاشت که شش نفرشان متواری شدند.
محمد رحمانیان، مدیر روابط‌عمومی شهرستان جهرم استان فارس به ایرنا گفت:
ساعت 7 و 37دقیقه دوشنبه اولین روز آذر امسال، خودروی پژو 405، درجاده جهرم ــ شیراز واژگون شد. یک نفر در این تصادف فوت شد و 10 نفر مصدوم شده و شش نفرشان پیش از حضور نیروهای امدادی فرار کردند. بقیه مصدومان به مرکز درمانی منتقل شدند.