کشف جسد باران کوچولو در یخچال

کشف جسد باران کوچولو در یخچال

کشف جسد دختر شش ساله در یخچال خانه قاچاقچی خرده‌پا، پلیس جنایی شهرری را با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو کرد.

به گزارش جام‌جم، آخرین روز مهر امسال ماموران کلانتری 172 شهرری پس از اطلاع از فعالیت یک قاچاقچی موادمخدر به نام هاشم راهی خانه او شدند. تماس‌های زیادی درباره فعالیت مجرمانه هاشم 26 ساله با پلیس گرفته شده بود. مرد تبهکار وقتی متوجه حضور ماموران در ساختمان شد، از طریق پنجره طبقه اول به خیابان پرید و فرار کرد. 
تیم پلیسی با ورود به خانه به جست‌وجو در آنجا پرداخته و مقداری تریاک کشف کردند. آنها در آشپزخانه با یخچالی روبه‌رو شدند که به در آن چسب زده بودند. سگی نیز مقابل در یخچال نشسته بود و تکان نمی‌خورد.
ماموران که احتمال می‌دادند هاشم داخل یخچال موادمخدر مخفی کرده، در آن را باز کرده و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. جسد دختری شش‌ساله داخل کیسه‌ای زردرنگ و در میان پتو در یکی از طبقات یخچال قرار داشت. 
بلافاصله موضوع به بازپرس جنایی شهرری اطلاع داده شد و او همراه تیمی از ماموران پلیس آگاهی در این خانه حاضر شد. بررسی‌ها نشان می‌داد بیش از سه روز از مرگ این دختربچه گذشته و به نظر می‌رسید بر اثر خفگی جان باخته است. در ادامه جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.
تحقیقات محلی هویت دختربچه را مشخص کرد. جسد متعلق به دختر شش ساله به نام باران بود که آخرین بار حدود 15روز قبل در کوچه دیده شده بود. همین باعث شد ماموران احتمال دهند باران 15روز قبل جان باخته یا به قتل رسیده باشد.
به گفته همسایه‌ها، هاشم در این خانه به تنهایی زندگی می‌کرد تا این که با مادر باران آشنا شد و حدود دو ماه قبل این زن همراه دخترش به خانه هاشم آمدند. زن جوان به همسایه‌ها گفته بود که به خاطر اختلافات خانوادگی از همسرش جدا شده و فرزند بزرگش با شوهر سابقش و باران با او زندگی می‌کند. ماموران برای کشف سرنخ از این ماجرا به بازرسی دوباره خانه پرداختند که این بار دفترچه‌ای را پیدا کردند که مادر باران حدود دو هفته قبل در آن نوشته بود؛ « نبود تو را نمی‌توانم باور کنم باران».
تحقیقات بر روی هاشم متمرکز و معلوم شد او دوبار به اتهام موادمخدر و یک بار هم به اتهام سرقت زندانی شده است. او در حالی که زمان پرداخت کرایه‌خانه به پایان رسیده بود از تحویل آن به صاحبخانه خودداری می‌کرد که به نظر می‌رسد دلیلش جسد باران در خانه بوده است. 
همچنین همسایه‌ها گفتند روز کشف جسد، مادر باران را در خانه دیده‌اند اما قبل از حضور ماموران آنجا را ترک کرده است. او در تماس با یکی از دوستانش از او خواسته بود وقتی ماموران رفتند به او خبر دهد.
پرونده‌ای در دادسرای شهرری در این باره تشکیل شده و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه هاشم و نیلوفر را آغاز کرده‌اند.‌