توسعه همزمان تحول کوتاه‌مدت و بلندمدت

توسعه همزمان تحول کوتاه‌مدت و بلندمدت

مدیران جدید و جوانی وارد تلویزیون شده و نیت کرده‌اند به سمت افزایش جذب مخاطب بروند ولی آیا این افزایش مخاطب در کوتاه‌مدت ممکن است یا باید به سمت جلب مخاطب در بلندمدت باشیم؟ قاعده آن است که در بررسی تحولات فرهنگی و به خصوص تولید محصول برای تلویزیون که رسانه فراگیر ماست یک نگاه‌مان به این باشد که در کوتاه‌مدت بتوان رضایت مخاطب را جلب کرد و نگاه دیگر آن که برنامه‌ریزی داشت برای بلندمدت.

واقعا نمی‌شود به امید تحول در پنج سال بعد از تولید محتواهای قابل قبول برای یک ماه آینده چشم‌پوشی کرد. اتفاقا باید به سمت و سویی برویم که هم تحول آینده را در دستور کار داشته باشیم و هم برای کوتاه‌مدت، محصولی خوب و قابل اعتنا تولید کرده و روی آنتن بفرستیم. 
تکنولوژی مثل برق و باد جلو می‌رود و تلویزیون باید با تمام داشته‌هایش و با تمام توانش خود را با این تکنولوژی هماهنگ کند؛ البته شاید تلویزیون نتواند با سرعت تکنولوژی برابری کند ولی حداقل باید به آن نزدیک شود. 
ما سال‌های سال برای تلویزیون کار کردیم و جان و دل گذاشتیم برای تولید پس تلویزیون از بازیگران قدیمی‌اش حمایت کند و اجازه دهد این بازیگران هم ایده‌ها و نظرات خود را برای بهبود بگویند و طرح‌های خود را بدهند تا اعمال گردد بلکه اوضاع به مراتب بهتر از چیزی شود که امروز می‌بینیم. استفاده از قدیمی‌های تلویزیون و دریافت نظرات پیشنهادی آنها که محصول سال‌ها تلاش است حتما به مدیران کمک می‌کند. 
ما کنار هم هستیم نه روبه‌روی همدیگر، ولی این علاقه باید دو طرفه باشد یعنی مدیران باید در موعدهای مختلف سراغ هنرمندان باسابقه رفته و از نظرات آنها برای بهبود عملکرد استفاده کنند. اگر حسن‌نیت در دو طرف شکل بگیرد به قدر کفایت خواهیم توانست تعامل برای بهبود اوضاع داشته باشیم. 
کم نیستند بازیگرانی که فقط با یک دیدار و تماس رودررو حاضرند همه تجربیات خود را در اختیار مدیران و جوان‌ترها قرار دهند ولی باید حرمت این بازیگران حفظ گردد. بهترین راه برای این تعامل دوسویه هم یکی ترتیب دادن جلسات مشورتی با بزرگان است و دیگری هم استفاده مستقیم از آنها در تولیدات. 
اگر بتوانیم پیشکسوتان را وارد تولید سریال کنیم و اصلا هر سریالی را به استفاده از بزرگان قاعده‌مند کنیم ، آن گاه دیگر خود به خود سطح کیفی سریال رشد می‌کند و این طور نخواهد بود که در سریالی حتی گاف‌های آشکار حفظ نشدن راکورد را ببینیم چون یک بازیگر قدیمی نه فقط در حیطه خودش که در حیطه‌های دیگر نیز می‌تواند به جوانان، ایده و طرح بدهد و جلوی اشتباهات آنان را بگیرد.

رضا توکلی - بازیگر تلویزیون