قبل از ازدواج حتما این سؤالات را از خودتان بپرسید

قبل از ازدواج حتما این سؤالات را از خودتان بپرسید

عشق یکی از شیرین‌ترین تجربیاتی است که کسی می‌تواند در طول زندگی داشته باشد؛ البته عشق به معنی واقعی، نه آن هیجان یا کششی که بیشتر وقت‌ها با عشق اشتباه گرفته می‌شود. ولی مسلما تمییز دادن عشقی ماندگار با هیجانی زودگذر، کار دشواری است مگر این که چند فوت کوزه‌گری را از کارشناسان این حوزه بیاموزیم. آنها می‌گویند خیلی خوب است که دو نفر همدیگر را دوست داشته باشند اما این دوستی کافی نیست بلکه هر فردی که قصد ازدواج دارد باید چند سؤال کلیدی از خود بپرسد و صادقانه به آنها پاسخ دهد.

سؤال اول این‌که آیا شریک عاطفی ما فردی مهربان، خوش‌رفتار و مراقب هست یا این که برای وقت‌گذرانی و خوش‌بودن سراغ ما آمده؟
سؤال دوم این که آیا در کنار فردی که انتخابش کرده‌ایم احساس امنیت روانی داریم و قادریم شخصیت واقعی‌مان را بروز دهیم یا این که باید مدام نگران باشیم و نقش بازی کنیم؟
​​​​​​​آیا اهداف، برنامه‌ها و چشم‌اندازی که برای آینده‌مان ترسیم کرده‌ایم با طرف مقابل‌مان شبیه است یا اگر شبیه نیست آیا او از اهداف و خواسته‌های ما حمایت می‌کند؟ 
و سؤال‌های مهم بعدی این که آیا قدرت نه گفتن به وی را داریم یا همیشه مجبوریم از خودمان بگذریم تا او راضی باشد یا این که اگر کار به جر و بحث کشید مشکلات واقعا حل می‌شود یا ما بیهوده انرژی‌مان را مصرف کرده‌ایم؟