روز پرکار نیروهای‌امنیتی در خوزستان و کرج

روز پرکار نیروهای‌امنیتی در خوزستان و کرج

روز گذشته در حوزه امنیت سه رویداد مهم رخ داد. خبر اول این بود که سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد سه تیم مرتبط با گروهک تروریست نفاق در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر دستگیر شدند. در بیانیه این سازمان هم تاکید شد که با تلاش و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه، سه تیم وابسته به گروهک نفاق که قصد اقدامات تروریستی در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان را داشتند دستگیر شدند.

این تیم‌ها قصد داشتند ضمن جذب و شبکه‌سازی در میان آشوبگران، اقداماتی نظیر حمله به مراکز دولتی، امنیتی و انتظامی، تخریب اموال عمومی و سوءقصد به جان شهروندان را اجرا کنند که به‌دلیل کنترل، اشراف و اقدام به‌موقع پاسداران گمنام امام‌زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه ناکام ماندند.  البته سرپل‌های این گروهک در چند هفته اخیر محورهای متعددی را به عناصر عملیاتی خود ابلاغ کرده‌اند که موارد گفته‌شده بخشی از این محورهاست. سازمان اطلاعات سپاه همچنین اعلام کرد که به‌زودی اطلاعات تکمیلی این پرونده به اطلاع مردم می‌رسد.
از سوی دیگر در یکی از شهرهای جنوبی کشور هم شاهد حمله تروریستی به یکی از مقرهای نظامی ماهشهر بودیم. آن‌طور که معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان از جزئیات حمله تروریستی در این شهرستان خبر داده است به‌دنبال اقداماتی که ضدانقلاب در ناامن‌کردن استان خوزستان و کشور داشتند حادثه تروریستی حمله به یکی از مقرهای نظامی شهرستان ماهشهر دیروز حوالی ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد رخ داد که در اقدام متقابل جهت حفاظت از این مقر به دو نفر تروریست راکب موتورسیکلت تیراندازی شد. این تیراندازی به زخمی‌شدن یکی از این تروریست‌ها منجر شد که به‌دلیل شدت جراحات وارده به هلاکت رسید و ظاهرا اقدامات امنیتی و اطلاعاتی جهت شناسایی و دستگیری نفر دوم ادامه دارد.
اما روز یکشنبه فقط محدود به این دو اتفاق مهم نبود، چون با تلاش پاسداران گمنام امام‌زمان(عج) سپاه البرز عناصر اصلی اغتشاشات آزادراه کرج ــ قزوین هم دستگیر شدند. آنها به‌دلیل تعرض، حمله و آسیب‌رساندن به عوامل فراجا و همچنین سرقت سلاح سازمانی نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند. روابط عمومی سپاه امام‌حسن(ع) استان البرز هم گفته است به‌دنبال ناآرامی‌های روز پنجشنبه ۱۲ آبان در آزادراه کرج ــ قزوین و اقدامات ددمنشانه اغتشاشگران، آسیب‌رساندن به اموال شخصی و عمومی و حمله به نیروهای انتظامی و حافظ امنیت، با تلاش‌های شبانه‌روزی پاسداران گمنام امام‌زمان(عج) در سپاه استان البرز و گزارشات مردم انقلابی، تعدادی از عناصر اصلی شناسایی و دستگیر شدند. عامل اصلی که به تعرض و آسیب‌رساندن به عوامل فراجا، سرقت سلاح سازمانی نیروی انتظامی و انسداد آزادراه کرج ــ قزوین مبادرت کرده و انتشار تصاویر این اقدامات در فضای مجازی موجب ایجاد رعب و وحشت و همچنین تحریک احساسات مردم شده بود، ازجمله افراد دستگیر شده است. سپاه استان البرز امنیت شهروندان را خط قرمز خود دانسته و از همکاری هموطنان در ارسال گزارشات مردمی برای دستگیری اغتشاشگران و برهم‌زنندگان امنیت عمومی قدردانی کرده است.