دعوا برسر ایران است

پشت‌پرده دروغ‌بزرگ در فایل‌صوتی لورفته خبرنگارBBC

دعوا برسر ایران است

ذهن‌های فریز شده که خود را در چرخه یکطرفه خبری محصور کرده‌اند و فقط صفحه‌های رسانه‌ای مورد علاقه سیاسی خود را دنبال می‌کنند و اساسا در دایره خبری‌شان هیچ صدای مخالفی شنیده نمی‌شود که بخواهند فقط کمی در پذیرش بدون وقفه اطلاعات یکطرفه درنگ کنند، حالا با فایل صوتی رعنا رحیم‌پور، خبرنگار بی‌بی‌سی مواجه شدند که به‌خوبی روی پشت پرده یک تاریکخانه بزرگ نور انداخته و اهداف اصلی رسانه‌های ضدایران را عیان کرده است؛ رعنا رحیم‌پور در فایل صوتی مهمی که از او افشا شده است به صورت کاملا مشخص و بدون رتوش، حقیقتی را گفته است که هرگز آن را در استیج خبری رسانه‌اش روی آنتن نخواهد گفت. خبرنگار بی‌بی‌سی بدون پرده آشکار می‌کند که چگونه آشوب‌طلبان و رسانه‌های آنها روی تجزیه و تکه پاره کردن ایران و تبدیل کشورمان به ایرانستان تمرکز کرده‌اند و این دیگر یک بخش خبر یا فیلم ضدایرانی نیست، ما با یک خبر تکان‌دهنده مواجه هستیم که دشمن آن را علنا به زبان آورده؛ فاز جنگ ترکیبی که هر روز در رسانه‌های فارسی زبان اتاق‌های عبری، عربی و غربی روی آنتن می‌رود و از اذهان مردم قربانی می‌گیرد.

وقتی در فضای توییتر فارسی که بخش مهم و بزرگی از نزاع‌های گفتمانی و رسانه‌ای در آن پلتفرم در جریان است، بسیاری از چهره‌های خبرنگار، کارشناسان و تحلیلگران که تاکید می‌کردند هدف نهایی و پلان اصلی آشوب‌ها، تجزیه ایران است، با جمود فکری طرف مقابل مواجه می‌شدند که معتقد بودند این حرف از بدبینی و توهم توطئه است یا می‌گفتند شما مزدور هستید؛ اما این بار این حرف را نه افراد نزدیک به جمهوری اسلامی یا یک فرد وطن‌پرست که شخصی مانند رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی گفته و در مکالمه‌ای آزاد که خود واقعی‌اش بوده است، رسما اعلام کرده شبکه اینترنشنال به دنبال تجزیه و ویرانی در ایران است نه دموکراسی. 
رعنا رحیم‌پور در این فایل می‌گوید هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها تجزیه است و سپس می‌گوید در اینترنشنال ابلاغ شده فقط با رهبران احزاب «تجزیه‌طلب» گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود. جای تردیدی نیست که خواب شومی برای ایران دیده‌اند. 

 اما فرامتن مهم این فایل صوتی چیست؟ 
اولا قطعا این فایل گویای بسیاری از مسائل است و نشان می‌دهد حوزه عملیات ترکیبی چگونه بخشی مهمی از کارزار این جنگ را به‌عهده رسانه گذاشته است. رسانه‌ای سعودی که فقط در یک فقره، روزنامه گاردین سال ۹۷ درباره آن نوشت عربستان سعودی بودجه هنگفت ۲۵۰میلیون دلاری شبکه ایران اینترنشنال را تأمین می‌کند اما نکته دوم این است که اظهارات خبرنگار بی‌بی‌سی نشان می‌دهد چگونه تروریسم رسانه‌ای هدف نهایی و نقشه وحشت خود را بر تجزیه و پاره‌پاره کردن ایران ترسیم کرده است؛ آرزویی که کشورهای متخاصم ایران همیشه می‌خواستند به جای یک ایران متحد و قوی با یک ایرانستان ضعیف و از درون متلاشی شده مواجه باشند تا ساختار سیاسی مستقر نتواند مقابله به‌مثل کند. 
نکته سوم که قرینه این فایل صوتی است به‌خوبی نشان می‌دهد رعنا رحیم‌پور دقیقا از چه چیزی صحبت می‌کند. قرینه چیست؟ این است که در 50 روز اخیر شبکه سعودی اینترنشنال به صورت ویژه و دائم در اختیار رهبرانی از احزاب تجزیه‌طلب کرد، عرب و بلوچ قرار داشت، به طوری که در 20روز اول آشوب‌ها بیش از ۲۰چهره تجزیه‌طلب جمعا ۵۰بار در این رسانه مصاحبه کرده بودند؛ هرچند بی‌بی‌سی هم از این غائله شوم برای تجزیه‌طلبی و پاره‌پاره کردن ایران و تشویق به اقدامات خشونت‌طلبانه و تروریستی در ایران عقب نمانده است و گناه رسانه لندنی کمتر از رسانه سعودی نیست اما شاید بخش جالب ماجرا اینجاست که رعنا رحیم‌پور هم بعد از این افشاگری، اصالت این فایل صوتی را در صفحه اینستاگرامش تایید کرده اما با وجود اشاره صریح به پشت پرده شوم آشوب‌طلبی‌ها توسط اینترنشنال و دیگر تریبون‌های آشوب‌طلب گفته به خبرنگاران این رسانه‌های ضدایرانی احترام می‌گذارد! که بعید نیست او از ترس این‌که به سرنوشت خاشقچی به دلیل درافتادن با سعودی‌ها قطعه‌قطعه شود، چنین ذلت‌بار به دشمنان ایران هم ادای احترام کرده است.
به هرحال این فایل افشا شده یکی از صریح‌ترین اعترافات از ناحیه خود خبرنگاران رسانه‌های ضدایرانی درباره سایه تاریک آشوب‌ها و رسانه‌های رژیم سلمان و ملکه است. هرچند حرف اصلی این اعتراف برای ما ایرانی‌ها خیلی عجیب هم نبود، چون بزرگ‌ترین ویترین تجزیه‌طلبی ایران چند هفته قبل در برلین پیش چشم همه ما برگزار شد و در آن تجمع که به ظاهر ضدجمهوری اسلامی اما در حقیقت کاملا ضدایرانی بود، ده‌ها پرچم گروهک‌های تجزیه‌طلب بلند شده بود که مانند گرگ به ایران چشم طمع دارند. 
در آن تصاویر اصلا پرچم‌های‌شان حرف می‌زد و برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران کافی بود. بعد از آن تجمع شیاطین عالم از تجزیه‌طلب کرد و عرب و ترک تا همجنس‌بازان و صهیونیست‌ها، هر فرد منصفی به حقانیت جمهوری اسلامی ایمان می‌آورد که هم توانسته تمامیت ارضی کشور را از دست این اشرار حفظ کند و هم در حال مبارزه با بزرگ‌ترین شیاطین جهان است که این روزها از هیچ دروغ و اشاعه خشونتی برای تروریسم رسانه‌ای خود پرهیز نکرده‌اند. 
مسأله بعدی روشن شدن یک حقیقت دیگر است. درست است که در دوماه و نیم گذشته در یک جنگ ترکیبی گسترده بودیم که البته این ایام فقط حدود و ثغورش بهتر ترسیم شده و از قبل هم علیه ایران در جریان بوده، اما حقایق زیادی نه فقط برای ملت ایران به عنوان حامیان جمهوری اسلامی حتی برای کسانی که به هر دلیلی با جمهوری اسلامی زاویه دارند اما وطن‌پرست و ایرانی هم هستند آشکار شد که اگر جمهوری اسلامی نبود چطور دشمنان ایران را از بلوچستان و خوزستان تا کردستان و آذربایجان ایرانستان می‌کردند و هویت چند هزارساله تمدنی‌مان را می‌گرفتند.
در عین حال، این حقیقت را هم نشان داد ساده‌لوحانی که به دنبال شعار براندازی هستند باید بدانند سرنوشت سوریه شدن‌ در انتظارشان است که در آن صورت، دیگر نه وطنی هست و نه زندگی در سایه امنیت و آزادی. اما دروغ‌های تروریسم قدرت فکرمستقل‌شان را گرفته است. 
درست است که حالا جمهوری اسلامی به واسطه این‌که حرف جدیدی را در جهان بین‌الملل مطرح کرده و درواقع اپوزیسیون نظام فعلی بین‌الملل است، درگیر تحریم و جنگ هیبریدی و اقتصادی است اما این نباید باعث شود ما از یک گستره تاریخی ۵۰۰ساله چشم‌پوشی کنیم که چطور بعد از پنج‌قرن بالاخره ایران موفق شده است به برکت انقلاب اسلامی در یک بازه محدود 43ساله تازه شروع به دولت ملت‌سازی کند؛ امری که چند قرن در حد آرزو بوده و این وضعیت آن هم با پرچم یک حکومت مبتنی بر مردمسالاری دینی، خواب را از چشم دشمنان ایران گرفته است. بنابراین با این چارچوب شاید بتوانیم از این زاویه هم به صوت لو رفته رعنا رحیم‌پور نگاه کنیم که از نظر دشمنان، ایران به نقطه غیرقابل بازگشتی رسیده که اگر هرچه زودتر و از هر طریقی جنگ یا آشوب تجزیه نشود، دیگر نمی‌توان ایران را کنترل کرد و هیچ چیز مانع راه آن نخواهد بود؛ این حرف‌ها قطعا شعار و کلی‌گویی نیست، حقیقتی است که در دنیای واقعی دشمنان هم به آن اعتراف کرده‌اند. این نکته را رهبر انقلاب هم اوایل مهرماه گوشزد کردند که مسأله دشمن حجاب نیست، بلکه مسأله آنها ایران قوی و مستقل است. 

امین صبحی - دبیر سیاسی