آمار

آمار

در یک هفته گذشته حدود 8.5میلیون پلاک یکتا در‌محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ و بیشترین مبدأ پلاک‌های مشاهده‌ شده با سهمی حدود ۲۵درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده است.

گرانفروشی مرغ در مراکز فروش
حبیب اسدا...نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان این‌که قیمت مرغ گرم در بازار در حال حاضر از قیمت مصوب نیز کمتر شده است، گفت: قیمت مرغ زنده در استان‌های معین تهران که مرغ تهران را تامین می‌کنند از قیمت مصوب زنده یعنی کیلویی ۴۴‌هزار تومان پایین‌تر و کیلویی۴۰ تا ۴۳‌هزار تومان است. ‌وی ادامه داد: قیمت مصوب مرغ گرم، کیلویی ۶۳‌هزار تومان، پایین‌تر از قیمت تمام‌شده برای تولیدکننده است که به آن نیز انتقاد کردیم اما با این حال مرغداران قیمت تعیین‌شده را رعایت می‌کنند.
وی تصریح کرد: چندنرخی بودن مرغ در مغازه‌ها موضوعی است که باید وزارت جهاد کشاورزی و صنف مربوط پاسخ دهد زیرا در میدان بهمن تهران قیمت مرغ تا  کیلویی۵۳‌‌هزار تومان هم می‌رسد. این یعنی قیمت مرغ پایین است ولی اشکال در واحدهای فروش است.

افزایش 4000 کیلومتری شبکه برق
تاکنون و از ابتدای امسال، طول شبکه فشار متوسط توزیع برق کشور با افزایش ۴۰۰۰کیلومتری به ۴۵۴هزار کیلومتر و طول شبکه فشار ضعیف برق کشور نیز از ۳۸۶هزار کیلومتر در پایان ۱۴۰۰ به ۳۸۷هزار کیلومتر در پایان شهریورماه امسال رسید.
شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف در حوزه توزیع برق قرار دارد. سطوح ولتاژی فشار متوسط در شبکه برق ایران ۱۱، ۲۰ و ۳۳ کیلوولت است که گستردگی شبکه ۲۰کیلوولت در سطح کشور بیشتر و سطوح ولتاژی ۱۱و ۳۳کیلوولت در چند شهر جنوبی کشور کاربرد دارند.سطوح ولتاژ فشار ضعیف نیز (ولتاژ مصرف) در شبکه برق کشور ۲۳۰و ۴۰۰ولت است. تعداد ترانسفورماتورهای توزیع نیز از ابتدای امسال ۹۰۰۰دستگاه افزایش یافت و به ۸۰۷هزار دستگاه رسید.در همین مدت، ظرفیت ترانسفورماتورهای توزیع نیز با افزایش ۱۷۵۷ مگاولت آمپری به ۱۳۶هزار و ۵۱۲مگاولت آمپر‌رسید.

نقد کردن غیرحضوری چک
مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی بیان کرد: چکاد با ملاحظات گسترده فنی و حقوقی پروژه بسیار پیچیده‌ای بود که با حمایت رئیس کل بانک مرکزی عملیاتی شد. چکی که دیجیتال صادر می‌شود می‌تواند در اختیار فردی قرار گیرد که اصلا دارای چک دیجیتال نیست.
وی افزود: مهم‌ترین اتفاق، نقد کردن چک به صورت غیرحضوری است که گام مهمی در تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی است. تعداد زندانیان مرتبط با چک که بیش از ۸۰‌درصد نسبت به سال 1396 کاهش یافته است با اجرای قوانین جدید چک افتخارآمیز است.