هایپرسونیک، چشم طمع نظام سلطه را کورخواهد کرد

حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

هایپرسونیک، چشم طمع نظام سلطه را کورخواهد کرد

حسن همتی، رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تاثیرات راهبردی موشک هایپرسونیک بر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به خبرنگار جام‌جم گفت: تقویت سیستم دفاعی کشور، یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های جمهوری اسلامی است و همه می‌دانند ما با تمام توان برای دفاع از تمامیت ارضی کشور آمادگی داریم و در برابر هرگونه تهدید خارجی با قدرت، واکنش سختی نشان خواهیم داد.

 رعایت حسن همجواری و حق همسایگی
وی با اشاره به این‌که غرب و آمریکا تلاش می‌کنند هر نوع  ارتقای سطوح دفاعی و نظامی ایران را به عنوان تهدیدی برای کشورهای منطقه قلمداد کنند، تصریح کرد: سابقه و شواهد گذشته کاملا نشان می‌دهد برای همسایگان خود ارزش قائلیم و طی یکی دو سال گذشته، رویکرد دولت و نظام جمهوری اسلامی این بود با کشورهایی که نسبت به حسن روابط همجواری و محترم شمردن حقوق کشورهای همسایه احترام قائل باشند در بالاترین سطح روابط خود را بسط دهد. مرور چند دهه از تاریخ استقرار نظام جمهوری اسلامی هم کاملا نشان می‌دهد ما به تمامیت ارضی کشورهای پیرامونی ارزش و احترام می‌گذاریم و هیچ‌گاه درصدد تصرف سرزمینی برنیامده‌ایم.
 
آمادگی کامل ایران برای برخورد با هر تجاوز خارجی
این نماینده مجلس ادامه داد: رعایت حسن همجواری اما به هیچ‌وجه مانع آن نخواهد بود تا  در مقابل کسانی که به تمامیت ارضی و منافع ملی کشورمان چشم دوخته‌اند و به فکر سوءاستفاده از حسن خلق  ایران در عرصه روابط دیپلماتیک هستند لبخند بزنیم؛ بدون تردید هر کشور و دولتی قصد تعرض به کشور ما را داشته باشد، سیستم دفاع و موشکی و نیروی پرتوان رزمی ما آمادگی  دارد تا سخت‌ترین پاسخ را به متجاوزان بدهد.

 تقویت غرور ملی با دستیابی به سامانه هایپرسونیک
همتی دستیابی به فناوری جدید دفاع و نظامی و ساخت موشک هایپرسونیک را مایه غرور ملی دانست و تاکید کرد: در شرایطی که غرب و ایالات متحده تمامی تلاش خود را به‌کار بستند تا با بهره‌گیری از ابزار تحریم و اعمال فشارهای همه‌جانبه ساختار سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی را در هم بریزند جوانان شجاع، متخصص و باغیرت ایرانی با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و دانش و تخصص خود توانستند با موشک هایپرسونیک یکی از پیشرفته‌ترین و منحصر‌ به فردترین و مجهز‌ترین سیستم موشک دفاعی کشور را طراحی، پیاده و اجرا کنند.
 
بی‌اعتباری گزافه‌گویی‌های مقامات رژیم‌صهیونیستی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به لفاظی‌ها و گزافه‌گویی‌های بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی مبنی بر این‌که اسرائیل ظرفیت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را دارد، خاطرنشان کرد: در طول چهار دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی، رژیم اشغالگر قدس به عنوان یکی از دشمنان اصلی و سرسخت ایران تلاش کرد با طرح توطئه‌های گوناگون ایران را در موضع ضعف قرار دهد. از سویی دیگر کشورمان هم با صراحت اعلام کرد یکی از مخالفان سرسخت رژیم‌اشغالگر قدس در سطح منطقه است. نکته دیگر این‌که هر حکومت با هر ساختار سیاسی که در فلسطین اشغالی روی کار بیاید همچنان به دشمنی خود با جمهوری اسلامی ادامه خواهد اما با این وصف، سیاست ما در قبال دشمنان‌مان به‌خصوص اسرائیل کاملا آشکار است. اگر اسرائیلی‌ها بخواهند دست از پا خطا کنند و به نوعی خواهان خودنمایی در عرصه بین‌المللی باشند، بدانند حساب و کتاب‌ها در عرصه زمین و هوا تغییر پیدا کرده و ایران پاسخی قاطع،‌ کوبنده و پشیمان‌کننده به هر متجاوزی که قصد کوچک‌ترین تعرض به تمامیت ارضی و منافع ملی ما داشته باشد، خواهد داد و اسرائیلی‌ها مطمئن باشند هرگونه اقدامات غلط آنها چیزی جز خسارت و زیان فراوان برای آنها نتیجه‌ای نخواهد داشت.