فروش اجباری روغن موتور ممنوع

فروش اجباری روغن موتور ممنوع

محمدجواد نظرزاده، مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت اظهار کرد: مشکلی در تولید روغن موتور در کشور وجود ندارد و برخی مشکلات جزئی که در بازار این محصول دیده می‌شود در بخش توزیع است که آن هم به‌زودی برطرف می‌شود.

وی گفت: تخلفات برخی توزیع‌کننده‌ها در سطح عرضه در سامانه جامع تجارت رصد‌شده و با آنها برخورد خواهد شد. مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت تاکید کرد: عاملان توزیع حق ندارند محصولات روغن موتور را به‌صورت اجباری یا سبدی به تعویض‌کاران روغن تحمیل کنند و در صورت مشاهده، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

بدون تیتر
محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان این‌که هنوز وضعیت رجیستری آیفون ۱۴ تعیین تکلیف نشده، تاکید کرد: فروشندگان و مردم باید بدانند از خرید و فروش کالایی که از رجیستر شدن آن اطمینان ندارند و کد رجیستری ندارد، اجتناب کنند.

محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که بلیت پروازهای ایران به قطر از سه ماه گذشته برای فروش در اختیار قرار گرفته بود، گفت: افراد با فراهم کردن هیاکارت و بلیت بازی جام‌جهانی، محدودیتی برای خرید پروازهای ایران‌ایر یا قطرایرویز به قطر ندارند.

تورم مصالح ساختمانی، شکاف قیمت آپارتمان‌های نوساز و قدیمی‌ساز را تشدید کرده و به همین لحاظ تعداد معاملات خانه‌های نوساز به پایین‌ترین حد خود رسیده و نسبت به هشت سال قبل ۵۰درصد کاهش یافته است.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که بورس تا یک‌سال آینده می‌تواند رشد خوبی کند، گفت: توصیه‌های لازم بورسی برای تدوین لایحه بودجه ارائه شده است.

در شرایطی که بحران آب بیش از همیشه گریبانگیر کشور شده، بخش کشاورزی با مصارف کنترل‌نشده و دور از منطق به این شرایط دامن می‌زند، طبق آمار ۸۹درصد آب کشور در این حوزه مصرف می‌شود که باتوجه به بهره‌وری پایین و هدررفت بالای مصرف آب در تولید محصولات، عدد بالایی است.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق املاک و مستغلات می‌تواند نقدینگی سرگردان خرد که در کشور وجود دارد را به خود جذب و به سایر بازارها مانند ارز و سکه هم کمک کند.

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران خواستار حذف قیمت‌گذاری دستوری نهاده‌های دامی با توجه به نوسان نرخ ارز نیمایی برای خرید این اقلام شد.

احمد حیدری، معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون ایران در زمینه سدسازی جزو ۱۰کشور برتر دنیا به شمار می‌رود و در حوزه برق و نیروگاهی بیش از ۹۵درصد به خودکفایی دست یافته‌ است.
​​​​​​​
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای خطاب به فعالان حوزه حمل‌ونقل کشور بر الزام ثبت شناسه و کد رهگیری، آمار تولید و اظهار واردات در سامانه جامع تجارت تاکید کرد و هشدار داد که بروز هرگونه مشکل ناشی از عدم درج شناسه کالا و کد رهگیری و آمار تولید به عهده واحد صنعتی خواهد بود.