کرسی‌های آزاداندیشی«دانشگاه رسانه‌ملی»

کرسی‌های آزاداندیشی«دانشگاه رسانه‌ملی»

فرمان مقام معظم رهبری مبتنی بر دایرکردن کرسی‌های آزاداندیشی دردانشگاه‌ها، منشور بنیادین و مهم آزاداندیشی عالمانه، خردمندانه و اجتماعی درسراسر کشور است. از آنجا که جامعه‌ای باچنین مولفه و ویژگی، امروز و فردای درخشان پیش رو دارد، بدون تردید ثمرات این گونه آزاداندیشی و پیامدهای مترقیانه آن از دانشگاه در بطن و متن جامعه ساری و جاری شده و ایران بزرگ اسلامی را درجهان بشریت، نمونه و الگو خواهد ساخت.

در واقع منشور رهبر معظم انقلاب، توصیه راهبردی ایشان، خطاب به جامعه است. در همین راستا و به دلیل این که والاترین هدف و رسالت رسانه ملی، تبدیل آن به دانشگاه‌ملی است و تاکنون به همت مسوولان و مدیران خود در این مسیر سرنوشت‌ساز گام‌هایی مهم برداشته است، اکنون با توجه به نیازهای روز جامعه در تمام سطوح اجتماعی، ضروری می‌نماید در این راه فروزان،گام‌های بلندتری بردارد. 
رسانه ملی در راه تحقق و اجرایی‌کردن فرمان رهبری و تبدیل به دانشگاه ملی، با عنایت به این که مقام‌های مهم علمی، دینی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و... در جایگاه استادان آن ایستاده و جامعه با قشرهای متنوع و گوناگون، دانشجویان این دانشگاه هستند، به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه ایران و جهان مطرح خواهد شد. 
سال‌هاست که آموزش و انتقال آموزه‌های فرهنگی و دینی و علمی و اجتماعی، به صورت مستقیم؛ سخنرانی، برنامه‌های گفت‌وگومحور و غیرمستقیم؛ درقالب برنامه‌های آموزشی و علمی، فیلم‌ها و سریال‌ها در رسانه ملی جامه عمل می‌پوشد و به نظر می‌رسد که این فضا با حفظ اصالت و اهداف و تداوم تولید باید میدان وس‌یعتری را در اختیار گیرد. بدین معنا که افزون بر تداوم شکل‌ها و قالب‌های مرسوم و رایج، با قدرت و قوت بیشتر، لازم است رسانه ملی در جایگاه شاخص دانشگاه ملی، در جهت تحقق مقوله کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاهی و اجتماعی، در شبکه‌های مختلف با توجه به وظایف و رویکردهای هر کدام، با حضور خبرگان، کارشناسان، متخصصان، استادان و پژوهشگران و منتقدان، کرسی‌های متنوع آزاد‌اندیشی علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و... را در صدا و سیما راه‌اندازی کرده و مردم و مخاطبان این رسانه را به حضور فعال و تاثیرگذار در این کرسی‌های دانشگاه رسانه ملی دعوت کند. 
بدیهی است که در امتداد چنین اقدام‌های سترگ، تبلیغ و ترویج پویا و مستمر ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی اجتماعی در چارچوب قانون و منطبق با مطالبه مقام معظم رهبری، حرکت بزرگ دیگر رسانه ملی خواهد بود تا برای ساختن کشور در مقام یک دانشگاه ملی به حرکت درآید. با این اقدام‌های پیگیر توسط رسانه ملی و یاری و همگامی ملی است که ایران اسلامی، در داخل و جهان، بیمه و به «دانشگاه بین‌المللی ایرانی -اسلامی» تبدیل شده و علاوه بر ایجاد دیوار محکم فولادین فرهنگی در برابر هجمه‌های مخالفان و دشمنان، استاد و راهنما و دوست بشریت و‌ هادی جهان اسلام خواهد‌بود.

جبارآذین - منتقد و مدرس