نگاه‌تازه صداوسیما به جایگاه‌شعر

گردهمایی شاعران و موسیقیدانان به میزبانی رسانه‌ملی برگزار شد؛

نگاه‌تازه صداوسیما به جایگاه‌شعر

گردهمایی شعر و موسیقی رسانه‌ملی 19 تا 21 آبان امسال در زیباکنار برگزار شد. این برنامه با هدف گردهمایی اهالی شعر و موسیقی تلاش کرد فضایی را برای تبادل نظر و ارتباط فزاینده میان صاحبان تولید شعر و موسیقی و رسانه‌ملی فراهم کند.

این اجتماع بزرگ فرصتی را مهیا کرد تا این هنرمندان همدلی و همراهی با صداوسیما را رقم بزنند. همنشینی جوانان با پیشکسوتان عرصه شعر و موسیقی و همراهی حوزه موسیقی مراکز استان‌ها برای شناخت ظرفیت‌های موسیقی هر استان، از جمله دستاوردهای این گردهمایی بود. حضور مدیران حوزه موسیقی و شاعران و نوازندگان شناخته شده هر مرکز به این گردهمایی رنگ و بوی دیگری داد و ثابت کرد می‌توان استعدادهای موجود در مراکز استان‌ها را به عنوان فرصتی متفاوت و پر از ایده و استعداد در نظر گرفت.
مراسم افتتاحیه گردهمایی شعر و موسیقی رسانه‌ملی با حضور وحید جلیلی قائم‌‌مقام فرهنگی رئیس سازمان در امور فرهنگی، مسلم رحیمی قائم‌مقام معاون امور استان‌ها، محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان، اهالی شعر و موسیقی از 33 استان، جمع دیگری از مدیران و... شامگاه 19 آبان در تالار جام‌ جم مجتمع آموزشی و رفاهی زیباکنار برگزار شد.در این مراسم ضمن قدردانی از پیشکسوتان موسیقی گیلان، از ابوذر روحی، خواننده، سیدمهدی بنی‌‌هاشمی لنگرودی، شاعر و حجت‌‌الاسلام‌ سعید نعیمی، تهیه‌کننده نماآهنگ «سلام فرمانده» نیز قدردانی شد.
 وحید جلیلی، قائم‌‌مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی با حضور در مراسم افتتاحیه جشنواره شعر و موسیقی با اشاره به آیات پایانی سوره شعرا گفت: قرآن شعرا را با این بیان که آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و خدا را بسیار به یاد داشتند به یاد می‌آورد و در ادامه تأکید می‌کند آنها برای انتقام از ستمی‌که در حق آنها و سایر مؤمنان شده (به نظم سخن و طبع شعر) به انتقام و دفاع برخاستند. این آیه مانیفست دگراندیشی در عرصه هنر است و شاید مفهوم این آیه را بتوان به کلیت هنر تعمیم داد.
به گزارش روابط عمومی رسانه‌ملی، وی افزود: گردهمایی شاعران و موسیقی‌دانان در شرایطی شکل گرفته است که گزمه‌ها و قرقچی‌‌ها در خیابان می‌آیند و دهانت را می‌بویند مبادا گفته باشی دوستت دارم شهید، دوستت دارم اسلام و دوستت دارم انقلاب.  جلیلی خطاب به حضار یادآور شد: قرق‌ شکنی از این فضای خفقان‌ آلود که در آن بدویت کهنه و مدرن با همه وجود شکل گرفته، کار شماست.
در ادامه گردهمایی شاعران و موسیقیدانان کمیسیون تخصصی شعر و موسیقی مراکز استان‌ها را شکل دادند و صاحب‌نظران در این کمیسیون به بیان نظرات خود پرداختند.
مسلم رحیمی، قائم‌ مقام معاونت امور استان‌ها هم در بخشی از سخنانش گفت: حوزه شعر و موسیقی یکی از شش حوزه تولیدی در معاونت امور استان‌هاست که بسیار مورد توجه است و در دوره تحولی نگاه رسانه‌ملی مبتنی بر ارج نهادن به جایگاه شعر و موسیقی است.