بدون تیتر

بدون تیتر

  سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت از افزایش سهم شرکت‌های بورسی از کل تولید کشور خبر داد و گفت که این میزان در مهر ماه و در قیاس با سال گذشته 7.7درصد رشد داشته است. رشد تولید این شرکت‌ها در خردادماه 2.5 درصد و در تیرماه 5.8درصد بوده است. 

  رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ۲۰ میلیارد دلار مجوز در بخش حمل و نقل دریافت کرده‌ام که برای اجرا در همه مدل‌های حمل و نقلی نیازمند همکاری همه ارگان‌های کشور است. وی همچنین گفت که وقتی با یک مقام خارجی وارد فرودگاه امام می‌شوم، خجالت می‌کشم؛ در شأن نظام نیستند. 

  مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت که طی ۱۰سال گدشته به دلیل ترک‌فعل دستگاه‌ها، ۶۵ درصد قوانین حمایت از تولید اجرایی نشده است. وی همچنین به ضرورت فشرده‌سازی اطلاعات اشاره کرد و افزود: تبادل داده در ایران با مشکل مواجه است. نیاز داریم این مساله را حل کنیم. 

  رضا علیخان‌زاده، رئیس کمیسیون بهبود فضای کسب و کار اتاق تعاون با انتقاد از رویکرد حاکم بر نظام صدور مجوزها بیان کرد: باید مشخص شود چه تعداد از مجوزها را می‌توان به تشکل‌ها واگذار کرد. چرا دولت باید داشته باشد؟ دولت نظارت عالیه است. صدور مجوز به سمت خصوصی و تعاونی برود.

  رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از افزایش ۶۰۰‌هزار نفری بهره‌برداران بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این روند نشان‌دهنده خرد شدن زمین‌های کشاورزی است. برخلاف تصور عموم، تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

  حمیدرضا حاجی‌بابائی، نماینده مجلس با اشاره به ادعای دولت مبنی بر این که درآمد پیش‌بینی شده برای تبصره ۱۴ محقق نمی‌شود و اعداد موهومی است، تاکید کرد از مجلس دفاع می‌کند. وی گفت: اگر اعداد و ارقام دولت تصویب می‌شد، اکنون این بند با بیش از ۱۴۰ همت کسری مواجه بود.

  نادر قائدی، سرپرست اداره کل استان تهران صندوق بازنشستگی کشوری پیش‌بینی کرد که تا پایان سال ۱۴۰۱ به تعداد بازنشستگان کشوری تحت پوشش این اداره حدود 4000نفر اضافه شود. تا ابتدای آبان ماه امسال، تعداد بازنشستگان تحت پوشش این اداره‌کل به ۳۲۱هزار و ۵۹نفر رسیده است. تا پایان امسال، تعداد بازنشستگان استان تهران به بیش از ۳۲۵هزار نفر می‌رسد.