برخی خواص در اغتشاشات اخیر مردود شدند

برخی خواص در اغتشاشات اخیر مردود شدند

سیدابراهیم رئیسی در همایش ملی جهادتبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت جهاد تبیین، از همه کسانی که در جهت روشنگری، تبیین و تنویر افکار عمومی نقش دارند، قدردانی کرد و گفت: کار جهادی یک معنا و مفهومی دارد و در مبانی ما با کار عادی فرق می‌کند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به نقش مهم و اثرگذار شایعه‌پراکنان و دروغ‌پردازان در گمراه‌سازی جامعه تصریح کرد: این نقش مخرب تا اندازه‌ای اثرگذار است که خدای متعال در قرآن کریم و در روایت جنگ احزاب آنان را با عنوان «مرجفون» در ردیف کفار، منافقان و مشرکان قرار داده است. رئیسی با بیان این‌که این جریان به دنبال شکلدهی شناخت و ادراک جامعه براساس اهداف و منافع خود هستند بیان کرد: در چنین عرصه‌ای که شایعه‌پراکنان و دروغ‌پردازان تلاش دارند در ادراکات جامعه اختلال ایجاد کنند، خوب را بد، بد را خوب، نقاط ضعف را برجسته و نقاط قوت را  کوچک‌نمایی کنند، نقش روابط‌عمومی‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. وی با اشاره به این‌که امروز وضعیت آرایش نیروی انسانی، جهتگیری، اقدام به موقع و نفوذ در مخاطب ما، متناسب با این جنگ پیچیده نیست، گفت: امروز مسأله جهادتبیین برگرفته از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب از ضروریات جامعه است. در ۴۳سال گذشته ایستادگی و مقاومت، اقدامات خلاقانه و ابتکاری و همچنین پیشرفت‌های بسیار بزرگ و شگرفی که در حوزه‌های صنعتی، دفاعی و علم و فناوری حاصل شده، به درستی و در زمان خودش برای مردم تبیین نشده، لذا دشمن با سوءاستفاده از این خلأ به ایجاد شبهات و گره‌های ذهنی در افکارعمومی جامعه اقدام کرده است. رئیسی در این همایش همچنین عدم موضعگیری درباره اغتشاشات اخیر از سوی برخی خواص، چهره‌های سیاسی، نخبگان و مدعیان روشنفکری را مورد انتقاد جدی قرار داد و تاکید کرد: بسیاری از این افراد در اغتشاشات اخیر، وظایف قانونی، شرعی و انسانی خود در تنویر افکار عمومی، بیان حقایق و محکومیت توطئه دشمن را انجام نداند و مردود شدند، چرا که از جوسازی‌ها در فضای مجازی می‌ترسند در حالی که خدای متعال به پیامبر(ص) فرمود: «اثرگذار در اندیشه‌ها و افکار مردم من هستم.»
رئیس‌جمهور رصد و دید‌بانی و همچنین هشدار و اقدام به‌موقع را از ویژگی‌های نخبگی و روشنفکری در جامعه توصیف کرد و افزود: نخبه و روشنفکر واقعی ما شهید سلیمانی و بسیجیان و نیروهای جان بر کفی هستند که امروز جان خود را برای امنیت کشور و مردم خود فدا کردند.

اهداف بانیان قطعنامه محقق نمی‌شود
محسن نذیری، سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر عزم و پایداری ایران در دفاع از منافع و حقوق خود مقابل فشارها و زیاده‌خواهی‌های غرب تاکید کرد: تصویب این قطعنامه ضدایرانی می‌تواند بر روند همکاری و تعاملات سازنده کشورمان با آژانس اثرگذار باشد.
وی افزود: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست اخیر خود تحت فشار شدید سیاسی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قطعنامه‌ای علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان به تصویب رساند. 
سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: در جریان بررسی این موضوع، حامیان پیش‌نویس قطعنامه اطلاعات ساختگی و ادعاهای بی‌اساسی برای توجیه رویکرد غیرسازنده خود به شورای حکام ارائه کرده و کوشیدند این نشست را به ابزاری برای پیگیری اهداف کوته‌بینانه سیاسی خود، فراتر از چهارچوب وظایف و اختیارات آژانس تبدیل کنند. 
نذیری در ادامه ضمن اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران تاکنون با حسن‌نیت کامل جهت برطرف کردن برخی ابهامات درخصوص مسائل باقیمانده پادمانی با آژانس همکاری و تعامل سازنده داشته است، افزود: انتظار ما از آژانس این است که با رویکردی مستقل، بی‌طرفانه و حرفه‌ای، بدون تاثیرپذیری از اهداف سیاسی برخی کشورها جهت برطرف کردن این ابهامات پادمانی که به اذعان خود آژانس هیچ‌وجه نگرانی عدم اشاعه‌ای نیز ندارند، تلاش کند. برخی از این ابهامات مربوط به موضوعات گذشته میان ایران و آژانس است که در سال ۲۰۱۵ برای همیشه توسط شورای حکام بسته شده‌اند. وی با تاکید براین‌که در حال حاضر برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان از شفاف‌ترین برنامه‌ها در میان کشورهای عضو آژانس است، اظهار کرد: اهداف سیاسی بانیان این قطعنامه ضدایرانی محقق نخواهد شد اما تصویب آن می‌تواند بر روند همکاری و تعاملات سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس اثرگذار باشد.