کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

دستگیری عاملان انتحاری قبل از اقدام تروریستی
فرمانده انتظامی غرب استان تهران، از عملیات ویژه پلیس و دستگیری دو عامل انتحاری قبل از هر گونه اقدام تروریستی در شهرستان قدس خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار کیوان ظهیری با اعلام این خبر گفت: 25 آبان سال جاری، خبری به پلیس آگاهی شهرستان قدس اعلام می‌شود مبنی بر این که تیمی انتحاری قصد عملیات انفجاری در یکی از اماکن مذهبی این شهرستان دارد. تیم‌های مشترک از پلیس آگاهی و امنیت عمومی بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: سرانجام ساعت 4 صبح 26 آبان، در عملیاتی غافلگیرانه و با رعایت اصل غافلگیری عامل اصلی این تیم را دستگیر کردند.در بازرسی از مخفیگاه متهم اصلی، دو قبضه سلاح کلت کمری، 91 عدد فشنگ جنگی، 3 قبضه صدا خفه‌کن و 7 کیلو مواد منفجره و ریموت کشف شد. ماموران انتظامی در عملیاتی دیگر عصر همان روز، عامل دوم را نیز در مخفیگاهش در شهرستان قدس دستگیر کردند.

نجات 10 نفراز مرگ خاموش 
10 نفر که با گاز مونوکسیدکربن در روستای چندار از توابع شهرستان کوهرنگ مسموم شده بودند از مرگ نجات یافتند. 
محسن ابراهیمی، مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری به ایسنا گفت‌: ساعت3 بامداد چهارشنبه گزارش مسمومیت ۱۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در خانه‌ای به اورژانس گزارش شد.دو نفراز آنها سرپایی درمان شدند اما هشت نفر به بیمارستان منتقل شدند. 

 نجات پسر نوجوان از اسارت آدمربایان 
پسر نوجوان که 21 روز به گروگان گرفته شده بود نجات یافت و عاملان آدمربایی تحت تعقیب قرار گرفتند. 
سرهنگ حسن کیخا، فرمانده انتظامی ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان به سایت پلیس گفت: 8 آبان امسال در پی گزارش یک فقره آدم‌ربایی در یکی از محله‌های ایرانشهر تحقیقات ماموران آغاز شد. در جریان تحقیقات معلوم شد سرنشینان مسلح یک دستگاه پژو ۴۰۵، پسر 12 ساله‌ای را ربوده و متواری شده‌اند. همچنین مشخص شد متهمان به دلیل اختلافاتی که با پدر فرد ربوده‌شده داشتند این اتفاق را رقم زده‌اند. سرانجام پس از 21 روز از وقوع ماجرا متهمان که متوجه شده بودند ماموران در تعقیب‌شان هستند با ناکامی در اخاذی گروگان را در خیابانی رها کرده و متواری شدند. متهمان فراری‌اند و پلیس در جست‌وجوی آنهاست. 

4کشته و 11 مصدوم نتیجه تماشای تصادف
کنجکاوی نابجای تعدادی از رانندگان در گردنه بیدسرخ کنگاور، منجر به تصادف آنها و مرگ چهار نفر و مصدومیت 11 نفر دیگر شد.
اکبر آزادی، مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به ایرنا گفت: شامگاه سه‌شنبه یک دستگاه تریلر در گردنه بیدسرخ کنگاور دچار حادثه شده بود. بعداز آن تعدادی از رانندگان عبوری برای کمک به راننده و خارج‌کردن وی از کابین و از روی کنجکاوی در اطراف محل حادثه تجمع کردند.  وی افزود: پس از تجمع این افراد یک دستگاه تریلر دیگر نیز که بار سنگ داشت به دلیل ناتوانی راننده در کنترل و مواجه‌شدن ناگهانی با جمعیت، با آنها برخورد کرد که سه تن از سرنشینان یک دستگاه پراید فوت شدند. یک مصدوم دیگر این خودرو به بیمارستان شهید چمران کنگاور منتقل شد اما او نیز به دلیل شدت صدمات در بیمارستان فوت شد. 11مصدوم دیگر این حادثه در بیمارستان  بستری شدند.