رویکرد رسانه‌ملی امتی، جهانی است

 رویکرد رسانه‌ملی امتی، جهانی است

دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با بیان این‌که رویکرد جدید ما در دوره تحولی نگاه امتی و جهانی است بر حضور فعال‌تر در عرصه‌های جهانی و افکار عمومی ملل مسلمان تاکید کرد.

دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما با بیان این‌که رویکرد جدید ما در دوره تحولی نگاه امتی و جهانی است بر حضور فعال‌تر در عرصه‌های جهانی و افکار عمومی ملل مسلمان تاکید کرد.
پیمان جبلی که برای حضور در پنجاه و نهمین مجمع عمومی اجلاس رادیو وتلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU به دهلی‌نو سفر کرده است در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در هندوستان گفت: در رویکرد جدید نگاه ما بیشتر حول محور ملت‌های اسلامی و در گستره‌ای جهانی است.
وی افزود: در این دوره به بیان پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها، منابع و سرمایه داخل ایران به‌ویژه از زبان مردمان دیگر کشور‌ها تمرکز می‌شود.وی تاکید کرد: باید احساسات خوب ملل دیگر به ایران و ایرانیان در قالب برنامه‌های مختلف بیان شود.
جبلی مقایسه موازی زندگی در ایران و دیگر کشور‌ها را یکی از جنبه‌های تحولی جدید بیان کرد و افزود: در این دوره باید تمام توان خود را به کار بندیم تا واقعیت‌ها و توانمندی‌های داخل بیشتر از پیش در معرض قضاوت مخاطبان قرار گیرد.
رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پس از این دیدار، عصر امروز در دفتر نمایندگی صداوسیما در شبه‌قاره هند حضور یافت.
دکتر جبلی صبح دیروز به منظور حضور در اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU صبح وارد دهلی‌نو شد.وی قرار است علاوه‌بر حضور در افتتاحیه پنجاه و نهمین دوره مجمع عمومی اجلاس ABU، در دیدار‌هایی دوجانبه با روسای شبکه‌های رادیو وتلویزیونی چند کشور نیز گفت‌‌وگو کند.
اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا واقیانوسیه ABU در سال ۱۹۶۴ در ابتدا با ۱۷۰عضو از ۵۳کشور جهان آغاز به‌کار کرد.
این اتحادیه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای در سطح جهان فعالیت می‌کند.هدف این اتحادیه، همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، حقوقی و نیروی انسانی به منظور تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه است.
اتحادیه ABU با سه میلیارد مخاطب در کشور‌های منطقه، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو و تلویزیونی در جهان به‌شمار می‌رود.