تحقق نیمی از درآمد واگذاری‌ها

تحقق نیمی از درآمد واگذاری‌ها

براساس آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی، نیمی از درآمد پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه از محل واگذاری دارایی‌های مالی در سال جاری، تاکنون محقق شده است.

طبق قانون بودجه امسال دولت باید 71 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی مالی درآمد کسب کند که تاکنون نیمی از این رقم ناشی از فروش به صورت حراج در بورس بلوک 12 درصدی پتروشیمی خلیج‌فارس محقق شده است.
حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: با واریز حصه نقدی به مبلغ 32.6هزار میلیارد تومان حاصل از واگذاری سهام بلوک 12درصدی پتروشیمی خلیج‌فارس، بزرگ‌ترین واگذاری تاریخ کشور به مرحله عملی رسید. برنده مزایده بلوک سهام پتروشیمی خلیج‌فارس سرمایه‌گذاری اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی صنعت نفت است.  در قانون بودجه سال قبل، 95هزار میلیارد تومان از محل واگذاری‌های دولت پیش‌بینی شده بود که در عمل 18هزارمیلیارد تومان آن معادل 18.95درصد آن تا آخر سال محقق شد.

بدون تیتر
 عطا خلیقی، رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران معتقد است آیین‌نامه حمایت از فریلنسرها، آیین‌نامه خوبی بوده و عدم اجبار به استفاده از آن هم نکته مهمی است که باعث می‌شود آزادکاران در صورت تمایل از بخش‌های مثبت آیین‌نامه مذکور استفاده کنند.

 شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد قیمت گاز در اروپا ممکن است از مرز ۳۰۰۰دلار به ازای هر هزار متر مکعب عبور کند.

 داوود رنگی، رئیس هیات مدیره فدراسیون طیور گفت: قیمت تمام‌شده کالا با افزایش نرخ ارز نیمایی که از سوی دولت انجام می‌گیرد، بالا می‌رود اما از بخش خصوصی انتظار دارند کالای خود را با قیمتی پایین‌تر از نرخ تمام‌شده به فروش برساند.

 رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران می‌گوید اگر ۲۰تا۳۰هزار تن دیگر صادرات داشته باشیم تا شب عید حداقل ۵۰ هزار تن تخم‌مرغ مازاد خواهیم داشت. زیرا امسال تولید بالا بوده و تقاضا نیز ۱۵درصد کاهش یافته است.

 ناوگان هوایی ایران به نوسازی نیاز دارد و به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اکنون با اخذ ۲۳اختیار ویژه از مقام معظم رهبری، خرید هواپیما، هلی‌کوپتر، ترخیص قطعات و ارز تسهیل شده است.

 مدیر کل دفتر معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران، کف عرضه جدید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و کلیه محصولات فولادی را به تفکیک هر شرکت اعلام کرد.

 محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج با بهره‌مندی از پروژه آبرسانی خبر داد و گفت: به منظور حذف طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج، پروژه کلانی از دو سال گذشته آغاز شد که تقریبا تا ابتدای دولت سیزدهم این پروژه پیشرفت ۲۰درصدی داشت، اما با آغاز به کار دولت سیزدهم و توجه ویژه رئیس‌جمهور و وزیر نیرو در مدت زمان کوتاهی این مهم به نتیجه رسید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شریده الکعبی،‌ وزیر انرژی قطر خبر داد: آلمان و قطر یک قرارداد 15ساله برای ارسال دو میلیون تن گاز طبیعی مایع از سال2026 امضا کردند.