دیدگاه‌های نو در جغرافیای شهری

دیدگاه‌های نو در جغرافیای شهری

در هر عصر و جامعه‌ای و در هر رشته علمی افراد معدودی وجود دارند که با کارها و تلاش‌های خود بر مسیر جریان آن جامعه و رشته علمی تاثیرگذارند و تلاش آنها روند حرکت به سوی تکامل را سرعت می‌بخشد.

دکتر حسین شکوئی یکی از آن افرادی است که تلاش‌های او اثر بسیار مثبت و سازنده‌ای بر علم جغرافیا و جامعه جغرافیدانان ایران داشته‌است. حاصل تلاش دکتر شکوئی، ۴۴‌سال تدریس در دانشگاه و انتشار کتاب‌ها و مقالات مختلف بوده ‌است. این استاد ارجمند در سومین دوره جایزه ملی چهره‌های ماندگار ایران، به عنوان چهره ماندگار جغرافیا برگزیده شد.
او در مقام شارح، ناقد و نظريه‌پرداز، تاثيری جدی و قابل تامل بر عرصه جغرافيای ایران داشته است. کتاب دیدگاه‌های نو در جغرافیای شهری نوشته دکتر حسین شکوئی از کتاب‌های مطرح و مهم مرتبط با رشته جغرافیا، کتابی مطابق با تغییرات و نظریه‌ها و تحقیقات امروزی است. در تالیف این کتاب، همه تحولات علم جغرافیا تا اوایل سال ۱۹۹۳ به کار گرفته شده است.  
در تالیف این کتاب سعی شده که بیشتر نظریه‌های اجتماعی و اقتصادی با توجه به ساخت‌های شهری مطرح شود. البته طرح این نظریه‌ها دلیل بر پذیرش همه آنها نیست، هدف نویسنده این است که در یک کتاب دانشگاهی، همه‌ نظریه‌ها و اندیشه‌ها مورد بحث و تحلیل قرار گیرد. کتاب دیدگاه‌های نو در جغرافیای شهری (جلد ۱) توسط انتشارات سمت به چاپ رسیده است.